• Chicita

Ska jag kämpa eller inte?

CoG skrev 2013-09-29 22:09:10 följande:

Fast det låter nästan lite för mkt troll det här...

Jag fick också den känslan...

TS/ Alltså om han är så dum så att han mailar henne via ett konto som han vet att du har tillgång till så vill han antingen bli upptäckt, eller så är han j-vligt korkad.
    Vilket som så låter det rätt otroligt.
    Och om det är sant så skulle jag sparka ut killen med huvudet före. 
  • Chicita

Det du skriver låter väldigt konstigt.
    Om man vill ha sex med någon annan än sin blivande fru så brukar man inte bestämma träff för sånt via mailkonton som den blivande frun har tillgång till.
    Men det är det enda jag ifrågasätter. Jag har inte skrivit massa elakheter om dig. Jag var skeptisk eftersom det lät konstigt och det kanske du själv inser också att det gör?
    Du frågade hur du skulle göra, och det har du fått svar på också även om det kanske inte var svaren du ville ha.

Men jag står kvar vid min åsikt om att om man beter sig som honom så vill man antingen bli upptäckt - och det brukar ofta betyda att man vill få slut på förhållandet, men är för feg för att göra det själv, eller så vill man pressa den andre att ge efter i frågan om sex. Lite av typen "om jag inte får det av dig så tar jag det någon annan stans".
    Eller så är man väldigt korkad om man tror att man inte ska bli upptäckt när man använder en mailadress som ens blivande har tillgång till.
    Hur som helst så skulle jag inte försökt rädda något med en sådan person.
    Har han sådana tendenser - oavsett vilket, så kommer det att komma fram igen längre fram även om du kan "rädda" den här gången.

Jag skulle ha frågat honom rakt ut varför han skriver sånt till henne. Och sen skulle jag bett honom packa sina saker och dra. 
    Och det är mitt råd till dig.
    Om du vill rädda det och bara sökte bekräftelse här och tycker att alla är dumma som inte tycker som du så har du ju redan bestämt dig. Och då kan jag bara önska dig lycka till och hoppas att det går som du vill.

• Chicita
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 22:34:21 följande:
    Jag känner att jag inte kan hjälpa att jag är sjuk.
    Men samtidigt så har han rätt till en kvinna som han kan bli lycklig med.

Jag funderar på hur vi skall kunna lösa detta, om vi ens kan det.
    Men har inte du rätt till en man som hedrar dig för den du är?
    Oavsett om du är sjuk eller inte...
    Du är viktig och värdefull, och en man som inte inser det är ingen man att spara på.

Det gör ont att inse det.
    Det är väldigt svårt att komma till den slutsatsen.
    Men när man har insett att man är värd något bättre så brukar man också må bättre.

Krya på dig, vilken sjukdom du än har. Solig 
  • Chicita
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-01 23:15:16 följande:
    Och han tyckte inte att vi behövde göra slut för den sakens skull.
    För hans sexliv med andra kvinnor skadar ju inte mig, sa han.
    Om du tycker att det känns jobbigt - vilket du uppenbart verkar göra eftersom du skriver om det här. Så Jo, då skadar det dig.
    Alltså borde det inte ens vara något att tänka på för honom.
    Han gör dig illa.
    Och man gör inte den man älskar illa... 
  • Chicita

Det har redan sagt så bra, bland annat aniara4 skrev det jag tänkt.
    Så jag skickar bara en styrkekram Solig 

• Chicita
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-04 21:13:01 följande:
    Förlåt, det här kommer att låta hårt...

Han tycker att du är en bra hushållerska alltså som man kan prata med och se på TV ihop med om man nu inte är ute och har sex med andra?
    Han hade väl inte fortsatt vara tillsammans med dig om han inte tyckt att du var bra på något sätt. Men han försöker ha kakan och äta den samtidigt.
    Han har hittat en guldgruva...
    En tjej som sköter hushållet - men som låter honom ha sex med andra. Han behöver ju inte ens hålla sig till en tjej då, han kan variera lite som han tycker eller ha flera samtidigt... Perfekt...
    Om man nu är kille då Tungan ute

Du är värd bättre. 
    Du är värd en kille som tycker om dig för att du är du, och för att du har dom värderingar som du har och som är villig att vänta på dig tills du är redo.
    Stå på dig, han kommer att säga massa fina ord bara för att få ha kvar dig som obetalt hembiträde.
    Om du dumpar honom så tvingar du honom sköta sitt eget hem och tvätta sina egna kläder istället och det kanske kan göra honom lite mer vuxen också i slutänden Solig
  • Chicita
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-04 21:44:25 följande:
    Visst har du sår rätt. Men det gjorde så ont att se han så ledsen också.Gråter

Mina föräldrar tycker inte jag skall bry mig om det.
    Vet inte hur jag skall göra, han har lovat att skärpa sig.Glad
    Men jag undrar hur länge han gör det, är det nu? eller för alltid?Förvånad
    Det gör ont när någon gör slut.
    Det gör ont att göra slut också.
    Även om man kanske inte älskar den man gör slut med (eller kanske inte älskar den som gör slut) så gör det ändå ont och man blir ledsen.

Men många gånger är det egentligen inte personen man kommer att sakna eller som man blir ledsen att man förlorar.
    Man blir ledsen för att man förlorar drömmen om hur det kunde ha varit
    Och man blir lite rädd för man vet inte vad som kommer att hända i framtiden.
    Han kan till och med bli ledsen för att han nu blir orolig över hur han ska klara av städning, tvätt och sånt och hur han ska ha råd med hyran själv (eller vad han nu oroar sig över).

Men du ska tänka på dig själv här. Inte honom...
    Han kommer överleva, han kanske kan hitta den person som är lika intresserad av sex som han är så att han inte behöver leta efter andra. Eller han kanske upptäcker att han inte vill ha något fast förhållande, utan han vill vara fri och kunna göra som han vill. Men det är som sagt inte ditt bekymmer.

Lycka till med en framtid utan honom och med någon som värderar dig för den pärla du är Solig 
Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?