• Plättis

Ska jag kämpa eller inte?

Hade jag sett att min sambo skriva så här med en tjej (särskilt med puss och kram, duscha tillsammans och så vidare) hade jag gjort slut. Om han kan överväga att ligga med någon annan betyder det att den första gränsen redan är bruten, och om han skriver med någon om att göra det är ännu en gräns korsad. 

Det spelar ingen roll om du är sjuk, intellektuellt handikappad eller något annat. Den du ska dela livet med ska respektera dig och älska dig precis som du är och kunna anpassa sig efter dina behov. Att du inte ville ha sex kan ju inte ha kommit som en chock för honom efter ni varit ihop ett tag? Det borde han ha varit medveten om, och om det hade blivit för jobbigt så hade han kunnat säga att ert förhållande inte fungerade för honom. Sex är en stor del av en kärleksrelation, men det går att leva utan. 

Om du bestämmer dig för att lämna din fästman som brutit ditt förtroende och betett sig illa, bestäm dig för att inte nöja dig. Du ska ha precis allt det du är värd. Din man ska ha samma respekt för dig som du har för dig själv. Låt dig inte trampas på.

• Plättis
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-01 23:06:56 följande:
    Jag kan säga att jag inte alls är lika "sugen" på att förlova mig och gifta mig med han nu efter detta.
    Samtidigt så får jag kanske "skylla mig själ" som tillät ifrån början att han fick vara med andra.
    Men det var ju innan vi prata om förlovning och bröllop seriöst.

Mina föräldrar ville jag skulle dumpa han direkt! De blev asförbannade.
    Bara för att du har sagt en gång att det var okej behöver det inte betyda att du inte får ångra dig. När jag var liten ville jag bli astronaut, men jag har ångrat mig. Jag var förlovad en gång tidigare, men jag ångrade mig angående den killen också. (Och tacka min lyckliga stjärna för det, att göra slut med honom var det bästa jag gjort!) 

Du får ångra dig, både angående er överenskommelse och ert förhållande. Han kan ändra sig, det är inte omöjligt. Men det är heller inte omöjligt att vi allihop vaknar imorgon och himlen är grön med rosa prickar. Fast sannolikheten är nog densamma, om jag får säga min mening.
  • Plättis
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-10-04 21:44:25 följande:
    Visst har du sår rätt. Men det gjorde så ont att se han så ledsen också.Gråter

Mina föräldrar tycker inte jag skall bry mig om det.
    Vet inte hur jag skall göra, han har lovat att skärpa sig.Glad
    Men jag undrar hur länge han gör det, är det nu? eller för alltid?Förvånad
    Det är lätt för honom att säga att han ska skärpa sig för att du ska bli glad och tro på det han säger. Men det är svårt för honom att helt plötsligt ändra sig när han i flera år har haft någon som tar hand om allt hemma hos honom, och så får han leva ett singelliv på sidan om. 

Att han blir ledsen är normalt, det blir nog du också när du tänker på det. Men som Chicita skriver, det är nog drömmen om hur det kunde ha blivit som man saknar mest av allt. 

Du förtjänar någon som behandlar dig som en prinsessa, inte någon som vill att du ska städa, laga mat och baka. 
    Om du tycker om att laga mat och baka, bjud hem dina vänner på middag eller fika, gör något som bara DU mår bra av. Låt inte din fästman fortsätta utnyttja dig. Du är värd otroligt mycket mer. 
Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?