Ska jag kämpa eller inte?
Hade jag sett att min sambo skriva så här med en tjej (särskilt med puss och kram, duscha tillsammans och så vidare) hade jag gjort slut. Om han kan överväga att ligga med någon annan betyder det att den första gränsen redan är bruten, och om han skriver med någon om att göra det är ännu en gräns korsad.
Det spelar ingen roll om du är sjuk, intellektuellt handikappad eller något annat. Den du ska dela livet med ska respektera dig och älska dig precis som du är och kunna anpassa sig efter dina behov. Att du inte ville ha sex kan ju inte ha kommit som en chock för honom efter ni varit ihop ett tag? Det borde han ha varit medveten om, och om det hade blivit för jobbigt så hade han kunnat säga att ert förhållande inte fungerade för honom. Sex är en stor del av en kärleksrelation, men det går att leva utan.
Om du bestämmer dig för att lämna din fästman som brutit ditt förtroende och betett sig illa, bestäm dig för att inte nöja dig. Du ska ha precis allt det du är värd. Din man ska ha samma respekt för dig som du har för dig själv. Låt dig inte trampas på.