Inlägg från: Anonym (TS / Tveksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS / Tveksam)

Ska jag kämpa eller inte?

Sara1991 skrev 2013-09-29 22:31:11 följande:
    Jag ville bara ha all kringliggande fakta för att få en bra bild över situation och för att kunna ge henne så bra råd som möjligt .
    Förstår det, såg bara de "elaka kommentarerna först". Men de bad om ursäkt, det är okej nu.Solig
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Anonym skrev 2013-09-29 22:32:19 följande:
    Jag förstår det. Såg de "elaka" kommentarerna först bara. Det är okej nu.Glad
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Chicita skrev 2013-09-29 22:32:22 följande:
    Det du skriver låter väldigt konstigt.
    Om man vill ha sex med någon annan än sin blivande fru så brukar man inte bestämma träff för sånt via mailkonton som den blivande frun har tillgång till.
    Men det är det enda jag ifrågasätter. Jag har inte skrivit massa elakheter om dig. Jag var skeptisk eftersom det lät konstigt och det kanske du själv inser också att det gör?
    Du frågade hur du skulle göra, och det har du fått svar på också även om det kanske inte var svaren du ville ha.

Men jag står kvar vid min åsikt om att om man beter sig som honom så vill man antingen bli upptäckt - och det brukar ofta betyda att man vill få slut på förhållandet, men är för feg för att göra det själv, eller så vill man pressa den andre att ge efter i frågan om sex. Lite av typen "om jag inte får det av dig så tar jag det någon annan stans".
    Eller så är man väldigt korkad om man tror att man inte ska bli upptäckt när man använder en mailadress som ens blivande har tillgång till.
    Hur som helst så skulle jag inte försökt rädda något med en sådan person.
    Har han sådana tendenser - oavsett vilket, så kommer det att komma fram igen längre fram även om du kan "rädda" den här gången.

Jag skulle ha frågat honom rakt ut varför han skriver sånt till henne. Och sen skulle jag bett honom packa sina saker och dra. 
    Och det är mitt råd till dig.
    Om du vill rädda det och bara sökte bekräftelse här och tycker att alla är dumma som inte tycker som du så har du ju redan bestämt dig. Och då kan jag bara önska dig lycka till och hoppas att det går som du vill.
    Tyvärr såg jag "elaka" kommentarerna först. Men det är löst nu.Glad

Ja, han erkänner det var dummt att skriva så via hans mail som jag har tillgång till.

Och vi skall prata mer om detta imorgon. Jag tror att han både ha henne och mig.
    Vilket jag inte ställer upp på.
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Sara1991 skrev 2013-09-29 22:44:03 följande:
    Om du ska fortsätta vara ihop med honom efter detta kan ingen annan än du veta. Vi kan ge dig tips om hur vi skulle gjort i din situation. men Vad som är bäst för dig och eran relation kan bara du veta.
    Tack! Det är nog så. Jag måste sova på saken. TackGlad
  • Anonym (TS / Tveksam)

Jag vill tacka för alla svar. Och EXTRA TACKGlad till Er som faktiskt BAD MIG OM URSÄKTHjärta. (Då några skrev "troll" inte så schysst, tyckte jag).
    Det VÄRMERSolig att Ni bad om ursäkt.

Jag ber om URSÄKT för att jag inte hann att se alla svar.Solig Bra att det är löst nu.

Jag tänker såhär.
    Visst kanske jag kan vinna tillbaka han nu.
    Men sedan kanske det inte går andra gången, och vad gör man då?!Förvånad
    När man planerar bröllop?!Förvånad Ska rådfråga mina föräldrar med.
    De stöttar mig i allt!Hjärta

• Anonym (TS / Tveksam)
    TheD skrev 2013-09-29 22:53:11 följande:
    Bara hans svar gällande sex fick mig att spy. En man som är seriös med kvinnan han är tillsmmans med svarar aldrig så. Otrohet så det sjunger om det.
    Jag är intellektuellt handikappad och förstår inte allt rätt.
    Men jag ska tala med mina föräldrar om detta.Glad
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Chicita skrev 2013-09-29 22:39:17 följande:
    Men har inte du rätt till en man som hedrar dig för den du är?
    Oavsett om du är sjuk eller inte...
    Du är viktig och värdefull, och en man som inte inser det är ingen man att spara på.

Det gör ont att inse det.
    Det är väldigt svårt att komma till den slutsatsen.
    Men när man har insett att man är värd något bättre så brukar man också må bättre.

Krya på dig, vilken sjukdom du än har. Solig 
    Tack för ditt fina inlägg Glad. Det värmer gott!Hjärta
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Anonym (inte ok) skrev 2013-09-29 23:11:04 följande:
    Då ska du veta att det absolut inte är ok att han behandlar dig så här. Prata med dina föräldrar då, jag hoppas dom hjälper dig ur detta respektlösa förhållande. Kram, och va rädd om sig själv
    Tack så mycket! Glad Var rädd om dig med!Hjärta
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Sara1991 skrev 2013-09-29 23:01:48 följande:
    Men varför skulle du försöka vinna honom ? De är väl han som ska försöka vinna tillbaka dig. De är ju han som svikit dig inte tvärt om . Varför ska du då försöka få tillbaka honom ?
    Ja, men jag var ju ful med som läste hans mail utan lov. Bara för att vi kan varandras inloggningsuppgifter. Så skall vi inte läsa varandras mail utan lov.

Men visst har han svikit migGråter.
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Anonym (Stackars) skrev 2013-09-29 22:36:04 följande:
    Alltså, folk är ju ofta ganska korkade när de gör såna saker eller begår brott tycker jag.. Kan ju iofs vara att de vill bli upptäckta som du säger, men tror inte det alltid är fallet av vad man hört.. Kanske tänker de inte att den andra kommer läsa, kanske tänker de inte alls. Så det kan ju absolut varit så. Håller helt med ang. resten av texten.
    Vi har tillgång till varandras inloggningsuppgifter.
    Men samtidigt skall vi INTE gå in på varandras mail Utan att först informera om det till den andre. Så att jag gick in på hans mail utan att säga det till han var fult. Vilket jag också skrev.Glad

Men och andra sidan fick jag veta vad han för bakom min rygg.
    Skall prata med mina föräldrar om detta imorgon. De kan nog hjälpa mig med goda råd.
Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?