Ska jag kämpa eller inte?
![Skäms Skäms](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-embarassed.gif)
Just det där med att han kan få könssjukdommar och göra någon gravid har jag också tänkt på. Situationen kan lätt bli ännu mer komplicerad än vad den är, och han verkar inte vara värd det besväret.
Jag utgick från början att ni var sambo och inte särbo. Då man fått den faktan är det ju klart att han inte vill att ni ska göra slut. Han har ju dig som tar hand om hans lägenhet medan han kan knulla runt med andra kvinnor.
Han utnyttjar dig. Du är värd något mycket bättre än det där kräket (som Anonym Dupma) uttyckte det.
Det är helt solklart att han vill behålla kakan och äta den själv.
Att dumpa honom är nog det bästa du kan göra.
Oavsett om du har tillgång till mailen eller inte ska inte sånt förekomma.
Allt kan väl inte vara bra bara för att han lovat att inte skriva så att du ser det nästa gång?
Det är väl hans handling och det han tänkt göra som bör plockas fram i ljuset?
Är allt bättre bara du inte vet vad han och den där kollegan pratar om?
Du skrev att du är gammalmodig och att ni ska vänta med att ha sex tills ni gift er, vilket är något år bort.
Är det sagt att HAN måste vänta med sex tills dess, eller gäller det bara ni två tillsammans?
Man kan inte kräva av en person som behöver ha sex, att vara utan några år.
Men om inte han kan vara utan det och du vill vänta.......?
Det låter troligt att kan kan gå bakom ryggen på dig fler gånger, men utan att det går att läsa om det i hans mail.
Har han planerat det en gång är det inte helt otroligt att det händer igen och det skulle förmodligen vara klokast att lämna honom innan han är otrogen (igen?).
Sen förstår jag inte vitsen med att berätta för dina föräldrar att din blivande man tänkt vara otrogen, inte om du inte tänkt lämna honom.
Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 22:47:09 följande:
Jag har sedan jag startade denna tråd varit avvaktande emot min blivande.
Och det har fått han att undra vad som är på tok.
Han trodde först att jag var sjuk, så som jag så ofta är.
Men jag sa att jag är ledsen för det som jag såg i hans mail.
(Jag erkännde att jag läst hans mail, men det sa han inget om direkt).
Jag berättade att jag tyckte det var bäst att vi avslutade vårt förhållande.
Så att han i lugn och ro kan vara med andra kvinnor. Så mycket som han vill.
Men då blev han väldigt ledsen och ville absolut inte göra slut.
Han tyckte jag var bra på att:
Laga mat, baka, städa, tvätta, och sköta hemmet i stort och han tycker om att vara i mitt sällksap och han trivs med mig. Det är bara det att han vill ha sex.
Men de han har sex med betyder inget, det är bara jag som betyder något.
Sa han till mig, vet ej vad jag skall tro?