-
Tack för dina värmande ord, skall ränka mig för noga!Anonym skrev 2013-09-30 07:24:31 följande:Jag sitter mest och gapar när jag läst ifrån den här tråden! Är det verkligen möjligt? Du, lilla gumman, måste skaffa dig lite självrespekt! Den här killen är uppenbart ingenting att ha! Han ska vara lycklig att det finns någon som vill ha honom, men i stället bara trampar han ner dig. Och du finner dig i det. Att vänta med sex till efter ni är gifta, fine, det är helt ok. Men då får det ju faktiskt gälla båda två! Annars finns det, enligt mig, inget att bygga vidare på för er.
-
Han tycker att jag sköter hushållet utmärkt på alla sätt och vis.Vichy skrev 2013-10-01 23:44:34 följande:Men att man en vill ha sex med andra om man är så kär i en person! Vad finns det som säger, om han nu gillar att ha sex med andra, att han inte kommer fortsätta med det när ni är gifta... För han verar ju tycka att du och ni som par inte spelar någon roll. Bara nått bekvämt att ha hemma!?
Om han inte förstår att han sårar dig när han ligger med andra är han inte värd någnting skulle jag säga. Han utnyttjar ju dig när han pratar på det viset! Han vill ha kakan och äta upp den med....
Är man kär och tar en relation seriöst då vill man inte vara med någon annan!
Du är värd att ha någon som bara älskar dig och inte vill vara med någon annan! Det är ÄKTA kärlek!
(förlåt om det låter hårt, men det är hårdare att villas in att tro att man har äkta kärlek och det visar sig att man inte har det, det har jag fått känna på...)
Ja, det gör jag nog. Försöker att göra så mycket jag kan för att han skall slippa de mesta sysslorna. Då han jobbar heltid och jobbar över en del.
Jag jobbar väldigt lite då jag är sjuk.
Men visst, det är inget kul att fixa en massa då han är ute med andra.
och nej! jag vill inte ha det så som gift. Jag vill att det skall vara bara vi då. -
Kloka ord som vanligt, ifrån dig. TackChicita skrev 2013-10-01 23:38:17 följande:Om du tycker att det känns jobbigt - vilket du uppenbart verkar göra eftersom du skriver om det här. Så Jo, då skadar det dig.
Alltså borde det inte ens vara något att tänka på för honom.
Han gör dig illa.
Och man gör inte den man älskar illa... -
Exakt som du skriver, sa min mor också. Då har hon ändå accepterat han,Anonym (inte ok) skrev 2013-10-02 00:13:33 följande:Snälla rara du, gör slut med denna person. Detta är bland det värsta jag hört! Han respekterar ju inte dig eller erat förhållande! Så här gör inte en riktig man!
men aldrig tyckt om honom dock.
Jag skulle vilja göra slut på ett sätt.
Men och andra sidan så har vi många år bakom oss också.
Jag önskar att han skärper sig, men risk finns att han inte gör det med.
Kanske gör han slut? Vet inte -
Ja, för mig är det lättast att han gör slut. Så slipper jag såra honom.Nettan69 skrev 2013-10-02 06:51:38 följande:Vännen, det låter som att du är rädd att göra slut och önskar att han gör det istället. Låt honom inte få den chansen. Gör slut bums - du är värd så mycket bättre.
Lycka till med allt i livet.
Ångra inget du gjort - ångra det du inte gjorde....
Men och andra sidan är jag värd någon som respekterar mig till 100 %.
Man ångrar ofta det som man inte gör, det är sant. -
Om vi gör slut så vill jag inte inleda något anant förhållande.niriel skrev 2013-10-02 11:13:42 följande:Nu har jag inte läst allt i tråden, men det är nog bra för mitt blodtryck.. Men snälla, du är värd så himla mycket bättre än det här (förlåt) kräket! Vad jag kan se känns det mest som att han tycker att det är sjukt smidigt att ha någon hemma som tar hand om hushållet så att han kan fokusera på att ha roligt i livet, utan dig. Han verkar inte prioritera dig och inte heller respektera dina känslor (bara det att det inte skulle skada dig att han ligger runt med andra, herregud, var börjar man...).
Det är många år investerade i det här förhållandet, men vill du verkligen lägga ner ett helt liv på någon som behandlar dig på det här sättet och som inte i något läge verkar respektera dig och/eller dina känslor?
Och om du lämnar honom ökar chansen tusenfalt att du faktiskt träffar någon som behandlar dig som du förtjänar att bli behandlad, det vill säga med kärlek och respekt! För det låter verkligen inte som om det är det som den här snubben ger dig..
Kan vara skönt att få vara själv med. -
Jo jag förstod att jag inte skulle kasta mig i i något nytt direkt.Pia88 skrev 2013-10-02 14:24:23 följande:Jag tror ingen som svarat i denhär tråden menar att du ska kasta dig in i ett nytt förhållande direkt efter att det tagit slut, om det blir så..
Det kan vara jätteskönt att satsa på sig själv en tid och vara singel. Men sen när den Rätta kommer emot, då har kanske dina planer på att vara ensam ändrats. Låt det ta tid. Då brukar det mesta ordna sig
Tiden får utvisa hur livet blir, men jag kan leva ensam. Jag har mina husdjur.
Till saken är att vi är bor särbo, men är med varandra mycket.
Och jag sköter om hans lägenhet. Städar tvättar osv. -
Tack förstod hur du menade.niriel skrev 2013-10-02 14:27:08 följande:Absolut, precis så menade jag. Sådär "någon gång i framtiden", inte direkt. Att få vara själv och komma fram till vad som är viktigt för dig och kanske vem du är är nog väldigt bra och nyttigt, speciellt efter åratal av den här behandlingen..
Varmt, varmt lycka till!
Kram och innerligt tack! -
Jag har alltid skött hans lägenhet om jag inte legat inne på sjukhus.Anonym (Dumpa!) skrev 2013-10-02 18:09:30 följande:Förlåt, men hur tänker du här? Ni bor inte ihop, men du städar och tvättar hemma hos en man som säger till dig att han vill ligga med (och faktiskt också gör det) med andra kvinnor!
Jag vill inte vara elak, men jag förstår ju varför han inte vill släppa dig: du är den snälla tjejen som han kan ha som hushållerska medan han har intima relationer med andra tjejer.
Även om du någon gång sagt att det är ok om han har sex med andra, så har man faktiskt rätt att ändra sig i ett förhållande.
Jag började också fundera på en sån sak: tänk om någon av tjejerna blir oplanerat gravid med din kille. Vad gör ni då? Eller om han får nån könssjukdom som han senare smittar dig med?
Vad har du för vänner som ligger med din karl? Nej, sällan har det varit så lätt att ge råd som i denna fråga: dumpa både man och vänner och bygg upp ditt liv med människor som får DIG att må BRA.
Han tycker jag är duktig på det och tacksam med.
Jag sa bara ok, tills ex innan vi förlovar/planerar bröllop oss. Inte efter det, det vet han.
Ja, smitta och att han kan få barn med annan kvinna har aldrig slagit mig!
De vänner till mig som har legat med han har jag nästan ingen kontakt med.
Inte för den sakens skull, utan kontakten har "ebbats" ut.
Till och med har förstått att jag kan vara lycklig utan han!
Har alltid tänkt att:
"Jag har autismen och kan inte leva utan han. Han är smart, jag efterbliven". -
Jag trodde att han skulle skärpa sig då vi planerar BRÖLLOP!Vichy skrev 2013-10-02 18:50:13 följande:Slippa såra honom? Han sårar ju dig så varför ska du ha dåligt samvete för att du inte vill vara med honom när han inte respekterar dig?
Om han älskar dig så mycket det låter som han gör skulle han inte vilja vara med någon annan..
Och när han nu har den attityden att du inte betyder så mycket att du är värd hans trohet så tror jag tyvär inte han skulle bli så sårad! Han kanske skulle låta sårad för att ännu en gång uttnyttja dig till att stanna kvar!
Lyssna inte på honom! Har man ett öppet förhållande är alla med på alla noter och det finns ingen tvekan vad som är fel...
Jag var i ett år utnyttjad av en äldra man när jag var 18.. Hela tiden var det löften om att det skulle bli vi men det enda han ville ha var sex. Men han fick mig att stanna pga det och pga att jag var rädd för att såra honom, men jag ville ha honom på samma gång.
Tillslut grep mina föräldrar in och hjälpte mig dumpa honom. Jobigt som sjutton, men han hade aldrig låtit mig gå annars! Och det är det bästa som hänt mig! Man ser inte allt det jobbiga och man ser deffinitivt inte utnyttjandet när man är mitt i smeten!
Det var först när jag väl kom ur som jag såg helhets bilden! och fattade att det var inget att ha!
det är väldigt lätt att tänka att människor (särskillt sådana män) kan ändras och det kommer bli så mycket bättre bara vi lovar varandra trohet inför hela familjen. men har man inte troheten innan så går det väldigt lätt fort i stöpet!
Skulle han ändras så kan det inte hända som ni har det nu! Kanske måste han förlora dig först för att innse att han älskar dig och bara vill var med dig. MEN då måste han bevisa det tusen fallt!
Det är han som ska vinna tillbaka dig isof! Och det ska inte hända på en kvart!
Men det verkar inte så, och till och med jag! börjar att förstå.
Att detta kanske inte kan sluta så lyckligt som jag vill.
Bra att dina föräldrar hjälpte dig, mina föräldrar hjälper mig nu. -
Han sa idag att han inte kan leva utan sex. Och det kan jag!stormhelen skrev 2013-10-02 19:36:57 följande:
Just det där med att han kan få könssjukdommar och göra någon gravid har jag också tänkt på. Situationen kan lätt bli ännu mer komplicerad än vad den är, och han verkar inte vara värd det besväret.
Jag utgick från början att ni var sambo och inte särbo. Då man fått den faktan är det ju klart att han inte vill att ni ska göra slut. Han har ju dig som tar hand om hans lägenhet medan han kan knulla runt med andra kvinnor.
Han utnyttjar dig. Du är värd något mycket bättre än det där kräket (som Anonym Dupma) uttyckte det.
Det är helt solklart att han vill behålla kakan och äta den själv.
Att dumpa honom är nog det bästa du kan göra.
Då jag är oskuld. Så därför kännse det ändå rätt att göra slut.
Trotts massor av år bakom oss. -
Jag har nu efter allt skrivande i denna tråden, samt samtal med mina föräldrar.Försommarbröllop skrev 2013-10-02 21:06:49 följande:TS - Om du resonerar med dig själv, vilka är då argumenten för att stanna kvar i den här relationen? Älskar du honom, och varför gör du det? Alltså vad hos honom gör att du älskar honom? Han verkar dessvärre inte ge dig någon trygghet eller visa förståelse för dig och dina behov. Vilka av hans egenskaper gör att du kan bortse från det? Önskar dig mod att gå vidare, för som alla sagt till dig är det nog det enda raka. All lycka och stor kram!
Tagit beslutet att lämna han. Men han blir nog ledsen.
För han tycker vi har det så fint ihop. Och det hade vi en gång med -
Mina föräldrar hjälper mig, och jag skall få hjälp av en terapeut med.Anonym (inte ok) skrev 2013-10-02 23:41:11 följande:Snälla du, du är INTE efterbliven pga att du har autism...
Han utnyttjar dig. Lyssna på dina föräldrar. Sluta genast städa i hans lägenhet.
Kan du inte få hjälp, gå till en terapeut? Som kan få dig på fötter.
Önskar dig all lycka.. va rädd om dig.
Tack för omtanken!
Jag har bestämmt mig att lämna han efter skrivande här, samt efter samtal med mina föräldrar. Men han blir nog ledsen. Men det är inget att göra åt.
Jag är också! ledsen och sårad när jag tänker efter på mina känslor.
Och inte bara tänker på hans bästa och hans känslor. -
Tack så mycket för din omtanke. Jag får vara stark nu, för en gång skull.Anonym (inte ok) skrev 2013-10-02 23:53:22 följande:Det är aldrig lätt att lämna någon som man levt med länge, men du måste följa ditt hjärta och förstå att du förtjänar bättre. Var stark nu när du går igenom detta och sök tröst hos dina föräldrar. Stor kram!
-
Jag vet attd etta låter konstigt.CoG skrev 2013-10-03 11:13:32 följande:
Oavsett om du har tillgång till mailen eller inte ska inte sånt förekomma.
Allt kan väl inte vara bra bara för att han lovat att inte skriva så att du ser det nästa gång?
Det är väl hans handling och det han tänkt göra som bör plockas fram i ljuset?
Är allt bättre bara du inte vet vad han och den där kollegan pratar om?
Du skrev att du är gammalmodig och att ni ska vänta med att ha sex tills ni gift er, vilket är något år bort.
Är det sagt att HAN måste vänta med sex tills dess, eller gäller det bara ni två tillsammans?
Man kan inte kräva av en person som behöver ha sex, att vara utan några år.
Men om inte han kan vara utan det och du vill vänta.......?
Det låter troligt att kan kan gå bakom ryggen på dig fler gånger, men utan att det går att läsa om det i hans mail.
Har han planerat det en gång är det inte helt otroligt att det händer igen och det skulle förmodligen vara klokast att lämna honom innan han är otrogen (igen?).
Sen förstår jag inte vitsen med att berätta för dina föräldrar att din blivande man tänkt vara otrogen, inte om du inte tänkt lämna honom.
Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 22:47:09 följande:
Men för mig hade det varit bättre om jag inget hade fått veta.
Det var det som gjorde ont att jag fick veta. Hanlingen kan man alltid tala om.
Självklart så är det jag! som vill vänta med sex.
Men jag har ej tvingat han att vänta.
Jag sa att det var okej att han hade sex med andra så länge vi ej planerade förlovning och bröllop.
Men efter det att vi planerar förlovning och bröllop, så tycker jag att det inte är okej mera. Och det vet han/ och visste om.
Han har legat med andra kvinnor flera gånger, några av de är mina vänner.
Men då var det okej, för det var innan vi planerade förlovning/bröllop.
Jag pratade mina föräldrar för att det är dem jag går till då jag vill ha stöd.
Och hjälp med att reda ut svåra saker.
Jag vill verkligen inte svarmåla min fästman, men visst har han gjort fel.
Samtidigt som jag står för att jag gav han "lov till" att ha sex med andra i början. -
Tack så mycket för alla vänliga ord!CoG skrev 2013-10-03 11:26:11 följande:jag har nu läst att du tänkt lämna honom, vilket måste var det bästa beslutet du kan ta.
Som många andra skrivit så har han förmodligen utnyttjjat dig för att du är så gullig och bara vill alla andra väl.
Han har nog levt ett drömliv och blir han ledsen så är det bara för att han inser att ingen annan tjej kommer att gå med på att ta hand om hans lägenhet medan han är ute och har sex med andra.
Lycka till med DITT liv, nu kan det bara bli bättre! -
Tusen Tack för alla kloka fina ord!FruForsmark skrev 2013-10-03 18:00:43 följande:Usch blir så bestört när jag läser hur mycket du verkar ställa upp och måna om honom och inte får samma bemötande tillbaka. Tycker det var klokt av dig att överväga att lämna honom och också att berätta om det för dina närstående. Du förtjänar en man som älskar dig utan kompromisser. Du behöver inte kompensera honom för att du är sjuk, har ett lätt handikap och inte vill ha sex före giftemål. Du är den du är och om han inte kan acceptera det så har ni ingen stark bas att bygga ett äktenskap på. Man kan inte ha kakan och äta den samtidigt. All lycka till dig inför framtiden!
-
Jag har sedan jag startade denna tråd varit avvaktande emot min blivande.
Och det har fått han att undra vad som är på tok.
Han trodde först att jag var sjuk, så som jag så ofta är.
Men jag sa att jag är ledsen för det som jag såg i hans mail.
(Jag erkännde att jag läst hans mail, men det sa han inget om direkt).
Jag berättade att jag tyckte det var bäst att vi avslutade vårt förhållande.
Så att han i lugn och ro kan vara med andra kvinnor. Så mycket som han vill.
Men då blev han väldigt ledsen och ville absolut inte göra slut.
Han tyckte jag var bra på att:
Laga mat, baka, städa, tvätta, och sköta hemmet i stort och han tycker om att vara i mitt sällksap och han trivs med mig. Det är bara det att han vill ha sex.
Men de han har sex med betyder inget, det är bara jag som betyder något.
Sa han till mig, vet ej vad jag skall tro? -
Visst har du sår rätt. Men det gjorde så ont att se han så ledsen också.Chicita skrev 2013-10-04 21:39:45 följande:Förlåt, det här kommer att låta hårt...
Han tycker att du är en bra hushållerska alltså som man kan prata med och se på TV ihop med om man nu inte är ute och har sex med andra?
Han hade väl inte fortsatt vara tillsammans med dig om han inte tyckt att du var bra på något sätt. Men han försöker ha kakan och äta den samtidigt.
Han har hittat en guldgruva...
En tjej som sköter hushållet - men som låter honom ha sex med andra. Han behöver ju inte ens hålla sig till en tjej då, han kan variera lite som han tycker eller ha flera samtidigt... Perfekt...
Om man nu är kille då
Du är värd bättre.
Du är värd en kille som tycker om dig för att du är du, och för att du har dom värderingar som du har och som är villig att vänta på dig tills du är redo.
Stå på dig, han kommer att säga massa fina ord bara för att få ha kvar dig som obetalt hembiträde.
Om du dumpar honom så tvingar du honom sköta sitt eget hem och tvätta sina egna kläder istället och det kanske kan göra honom lite mer vuxen också i slutänden
Mina föräldrar tycker inte jag skall bry mig om det.
Vet inte hur jag skall göra, han har lovat att skärpa sig.
Men jag undrar hur länge han gör det, är det nu? eller för alltid? -
Håller med dig och det han har gjort är fel. Och visst skämmer jag bort han del.Sara1991 skrev 2013-10-04 21:47:26 följande:Gud vad de gör ont i mitt hjärta när jag läser de du skriver . Att han inte vill göra slut för att du är så bra på att städa och laga mat. Skojar han eller ? För honom är de såklart en dröm sits , han har någon som städar bakar och tar hand om allt hemma medans han kan ha kul och ha sex med andra . så de är klart han inte vill göra slut. Men de låter inte alls som kärlek . min pojkvän älskar mig för den jag är som person , inte de jag gör i hemmet . Du förtjänar någon som älskar dig på riktigt ,precis som du är !! men om sexet inte betyder nåt och bara du så varför gör han det då , jag förstår inte. Är man kär i någon så vill man inte vara med någon annan än den personen , då spelar de ingen roll om de handlar om 1 vecka eller 1 år. finns ingen ursäkt för de han gjort mot dig !! Du förtjänar så mycket mer
Även om han också har hjälpt mig också med den del saker.
Men hade han älskat mig till 100% så hade han ju inte varit med andra.
Det har du rätt i!