Inlägg från: niriel |Visa alla inlägg
  • niriel

Live Band v.s. DJ på bröllopsfesten?

Liveband alla gånger hade jag valt, det hade vi och jäklar vilket ös det blev! Enligt min erfarenhet har ett liveband bra mycket lättare att känna in publiken än en DJ, som ofta (enligt min erfarenhet) går på en lista och kanske önskningar och det blir sällan kanon. En liten varning dock: vi var på ett bröllop i somras där brudparet inte hade hört bandet innan de bokat, utan gått på rekommendationer. De sög. Verkligen. Så se till att få höra bandet i fråga innan ni bokar! Det var hemskt att se hur besvikna brudparet var på bandet, det är ju inte direkt gratis att hyra in ett band.

• niriel

Jag vet tyvärr inte vad de hette, jag vet att det var två killar i Småland. Och de kanske är jättebra för andra tillfällen, men på just det här bröllopet var det ingen som var nöjd tyvärr. Men som sagt, bara man lyssnar på bandet innan tror jag att man får en väldigt bra uppfattning om ifall det är rätt eller inte för just er!

Ett varmt tips är alla musikhögskolor som finns, där brukar det krylla av bra band med duktiga musiker som är riktigt, riktigt bra. Vårt band, Fullt Ställ (tror jag att de hette...) håller till i Värmland, jag skulle rekommendera dem till precis vad som helst. http://www.fulltstall.se/ 

Svar på tråden Live Band v.s. DJ på bröllopsfesten?