Den som skjutsar runt..
Jag vill inte verka bitter men jag blir lite trött.
I mina vänrelationer slutar det alltid med att jag alltid ställer upp med att skjutsa runt och ja, det slutar med att mina andra vänner aldrig kör och det alltid är jag. Jag får dessutom sällan eller aldrig bensinpengar för besväret.
Jag tycker det är helt ok att köra, det gör jag gärna. Vet hur det är och har sjlv varit i den sitsen där det uppskattas (brukade dock alltid betala en 20 eller vad jag hade i småmynt för besväret).
Hade en kompis i somras som verkligen utnyttjade det här till den grad att när det var hennes tur att köra så skulle hon istället åka med en annan (vi skulle till en annan stad) och i sista sekund så bad hon mig komma och hämta henne (1-2mils omväg) för hon inte skulle åka med den andra ändå. Och det är ALDRIG så att hon kan köra till mig och ställa bilen fastän jag bor mot den stora vägen ut ur samhället och hon på typ andra sidan av samhället.
Ska iväg ikväll och är skadad så kan inte ta mig gåendes eller cyklandes. Bad då min kompis som också skulle dit om skjuts då hennes man skulle köra henne, men det gick inte för sig. Tillslut bestämde jag mig för att köra själv, eftersom bussar går så dåligt, och då skriver hon "men då kan du komma och hämta mig så slipper han köra?".
Egentligen ville jag bara bli jättesur och bara "nej, det går inte" men jag bara "okej, jag kommer".
Hur ska man hinta om att jag känner mig lite utnyttjad och ledsen över att det alltid slutar med att jag kör alla runtkomkring. Vet att jag är väldigt snäll och givmild och sällan bryr mig, tills denna grad, då det inte ställs upp tillbaka.
Är det ens överhuvudtaget okej för mig att känna mig upprörd och lite utnyttjad av detta eller överreagerar jag?