• Anonym

Hur känns en skilsmässa?

Hej

Tråkigt att du inte känner till 100% att du älskar din blivande. Jag ska gifta mig för andra gången nu i dec och min m2b gifter sig för 3:e gången.

Skilsmässor är inte roliga, men det är ännu värre och vara kvar i ett äktenskap som inte är bra. Fast man ska kanske fundera på varför det inte är bra. Min första make och jag var tillsammans i 15 år, vi fick 3 underbara barn och jag har sparat allt det bra från den tiden. Visst fanns det motgångar och bråk - men det är väl det vi kallar livet? Det var jag som ville skiljas, han ville inte alls. Men nu lever han i ett nytt förhållande och jag är på väg in i ett nytt äktenskap - life goes on som man säger. Man ska aldrig stanna pga barnen eller annat, är man inte lycklig så ska man antingen försöka jobba på det, eller gå. Vi gick i familjeterapi men kom inte fram till något bra - så vår skilsmässa tog nästan 1,5 år. Men det blev en bra skilsmässa för vi är inte ovänner, vi är vänner nu. Jag älskar min första make för de fina år vi fick och de underbara barn vi skapade - men jag älskar honom inte som jag gjorde när vi var tillsammans. 

Nu är jag kär i min m2b och är så lycklig - visst vi kanske oxå skiljer oss en dag - men då är det så. Man kan aldrig förutsäga vad livet har i sitt sköte - man får bara hänga med och njuta av varje dag för sig.

Lycka till med ditt liv och hoppas du skapar många fina minnen på vägen - för det är inte målet som är livet, det är resan dit.

Kram  

Svar på tråden Hur känns en skilsmässa?