Chicita skrev 2013-10-09 10:11:18 följande:
För mig känns det som att du är ute efter själva festen när du skriver så här.
Och fest kan man ha utan att gifta sig.
Slå på stort och fira en födelsedag ordentligt, eller bjud in hela släkten till ett dunderkalas på midsommar...
Men om du tänker på skilsmässa redan innan bröllopet är genomfört och du säger att ni inte "är lyckliga och kära till 100%" så gift er inte.
Det gör det bara svårare den dag det tar slut med allt pappersarbete, eventuella utedningar och "vänteperioder"...
Ja Chicita, vad skall jag säga då du skriver ganska så
nära sanningen.
Jag vill uppleva det som "alla andra/många andra" upplever.
Stort, vackert, storslaget bröllop! Som vi vill ha i 3 dagar.
Jag vill ha (nu är jag egoistisk):
Fin stor prinsessklänning med långt släp och slöja, vacker kyrka med en vigselförättare som vi tycker om, vackra inbjudningskort, vacker festvåning,
god fin mat, stor härlig bröllopstårta, bröllopsfilmare/fotograf, live band, lekar
och en massa "håll igång" och en massa annat som hör bröllop till.
Ja, jag har sett en del bröllopsfilmer som gett mig en del inspiration & BT med.
Jag anser inte att det är nogot "fult" i det. (Tror ej att du tycker det heller).
Du är ALLTID! så snäll och hjälpsam, så då vill jag vara snäll tillbaka.
Min "blivande" är min allra bästa vän som jag kan dela i princip ALLT! med.
Vi har väldigt kul tillsammans och bråkar sällan.
Jag ÄLSKAR honom som min allra BÄSTA VÄN!
Men just nu har vi en del problem som jag inte vill nämna här.
Och då tänkte jag att BRÖLLOP! är vår RÄDDNING!
Jag har varit "naiv" som kanske trott att äktenskapet blir bra och fixar sig när man gift sig. Kärleken kommer med "bröllopet".
Men jag och han pratade om detta idag. Och blivit mer tveksamma inför bröllop och att gifta sig. Han vet om mina tankar kring bröllop.
Detta kanske låter konstigt för er andra.
Men jag har nu faktiskt kommit fram till att bröllop/giftemål och sen skilsmässa inte är en bra grej att gå igenom. För skilsmässa är verkligen inget kul, säger många.
Och andra sidan misster jag den
vackraste, finaste dagarna i mitt liv!
Vilket värker och gör verkligen ont i hela mig. Tro mig, jag menar det!