Anonym (Orolig) skrev 2013-10-10 19:37:16 följande:
Tack för dina kloka ord. Lite så har jag också tänkt. Även om jag inte direkt har deklarerat det här.
Mitt tips är ju då att ni satsar på att planera och genomföra en större fest dit ni bjuder in vänner, släktingar mm.
Hitta en bra anledning (fyller någon av er jämt eller "halv-jämt om något år kanske?).
Behandla det som en bröllopsplanering, leta/ gör inbjudningskort, ta emot anmälningar med allergier osv. Gör bordsplacering... Ja allt som hör ett bröllop till.
Leta efter den perfekta klänningen, bestäm om ni ska ha något tema / färg osv.
Klarar ni er igenom det och kan genomföra den festen och fortfarande vara vänner så kanske ni har kommit varandra närmare på vägen dit.
Och då vet ni ju vad ni gjorde rätt, vad ni vill ändra till nästa gång osv och har den erfarenheten tills ni då kanske börjar planera bröllopet
Var det slitsamt för förhållandet?
Blev ni ofta ovänner över alla beslut och vad som skulle göras? Har ni kanske beslutat er för att det inte ska vara NI i fortsättningen? Tja då är ni i alla fall en erfarenhet rikare och ni har haft något att "öva" er på tills ni kanske hittar den person som ni vill dela resten av livet med