rebban b skrev 2014-06-23 14:43:39 följande:
VIlka småsaker är det som hänger över AndreaMiguel?
Håller tummarna för att klänningen inte skall vara försenad! Låter riktigt kul med ett stort bröllop :)
Kärlkenen: Vi har inte bestämt oss ännu, då vi faktiskt inte skrivit något i förlovningsringarna än heller. MIn fästman kommer inte lägga till en vigselring, så vi funderar på att i förlovningsringarna ha varandras namn och datum. Sen att jag i vigselringen lägger till vigseldatumet och bådas namn. Men funderar på att ta någon bibelvers också.
Hur går dina/era tankar?
Det är mest uppvärmning av mat och så. Vi ska ha massa pajer bakade av vänner och släktingar, men där vi ska vara finns 2 ugnar och frågan är om det räcker. En vän till oss som äger en restaurang ska försöka kolla runt efter ett värmeskåp, annars får vi försöka lösa det på något annat sätt :)
Sen tror jag att jag har koll på det mesta, men jag behöver bara sätta mig ner och skriva allt så jag har en faktisk överblick över hur det ser ut! :)
kärleken skrev 2014-06-23 14:44:29 följande:
AndreaMiguel: Va roligt med så många gäster! Ska ni ha en helhetslösning eller catering? Jag hade gärna haft mer vänner men vi har inte så många mer som vi känner vi står så pass "nära" tyvärr.
vad har ni kvar?
Vi har
- dekorationer till lokalen
- bestämma och beställa blommor till bord och buketter
- göra häften till gästerna
- bordsplacering
- namnlappar till borden
- gravering av ringar
- bestämma smycken
- köpa extraskor och jacka/kofta omdet är kallt
- rekvisita till fotograferingen?
- bestämma/skriva text till vigseln (en text kvar bara)
hm, ja det va nog det jag kom på nu. Men det är ju en del också :)
Vi kommer ha en massa vänner och släkt som hjälper oss med framför allt maten. Kyrkan vi ska vara i är gratis, för att vi är medlemmar där båda två, och alla vill hjälpa till :)