16 augusti 2014 !
Hej! Med 56 dagar (7 veckor!!) kvar så hoppar jag på den här tråden.
Gifter mig också den 16 augusti!
Förlovade oss i början på november och bokade kyrka och festlokal samma månad, lite på grund av att vi pratat om hur vi skulle vilja ha det sedan innan så valet var inte så svårt.
Jag har ännu inte bestämt mig för klänning dock.. Eller har väl bestämt mig men inte vågat beställa. Då jag är student så kan jag inte riktigt känna att jag vill spendera tokmycket på klänningen, så har siktat in mig på jenjenhouse, men tveklinus på att beställa alltså. (blir väl en sista minuten som i de flästa fall gällande kläder)
Inbjudningarna skickade vi i mitten på maj, och osa satte vi på 5 juli. Väntar ivrigt på att de sista ska säga bu eller bä.
Färgtemat blir lavendel, vitt och guld.
Vi har fyra personer i våra följen.
Toastmaster och toastmadame.
och om de som är kvar anmäler sig så blir det 100 gäster!
Till festen kommer vi ha en trubadur under hela kvällen, och självkostnadsbar.
Så spännande att läsa om era planer! Verkar bli sjukt vackra bröllop jag får dela dagen med!
Vi har också flera gäster som inte svarat än (OSA 6 juni). Några har hört av sig och förklarat att man av olika anledningar inte kan ge besked förrän nära inpå (tex pga sjukdom), men vi har också några som inte alls svarat, trots påminnelse, lite märkligt och väldigt frustrerande.
Jag blir lite stressad när jag läser att du inte beställt klänningen ännu, vad jag förstår kan leveransen ibland ta ganska lång tid. Visserligen är inte min klänning heller klar, men det beror på att min mor skulle göra lite ändringar på den, jag ska hem och prova om två veckor, jag är övertygad om att den kommer bli jättefin. Det är inte helt enkelt att planera ett bröllop på distans, jag bor ganska långt från platsen där vi ska gifta oss. Därför har vi fortfarande inte träffat fotografen, frisören, mfl, men vi planerar att beta av alltihop under ett kort, intensivt besök om ett par veckor. Det blir nog bra. Det jag är mest stressad över just nu är nog ringarna. Vi ska använda ärvda ringar, men de behöver justeras i storlek och det har vi inte gjort än. men det ska väl inte ta sju veckor hoppas jag.