Elna14 skrev 2014-06-24 11:42:41 följande:
rebban b skrev 2014-06-23 22:03:17 följande:
Elna14: Vad rart att använda ärvda ringar! Det låter som en riktig utmaning med bordsplaceringen, hur har ni tänkt med borden? Har ni flera småbord eller kör ni med tungor? Eller annat koncept kanske? Med småbord så kan lösningen ju ske ganska bra.
Vi har tänkte ett E med fyra armar, inte småbord.
För övrigt, klart det inte blir lätt när det är flera människor inblandade, att sen lägga på olika kulturer på det. Men det låter ju som du har koll :) och när det inte blir ett klassiskt honnörsbord så är E en utmärkt lösning ju, att låta honnörsbordet och gästerna flyta ihop :)
Att dra ihop en spotify-lista låter ju också helt perfekt med situationen, ni löser det ju galant!
Corre02 skrev 2014-06-23 22:41:59 följande:
Så roligt att läsa om alla era berättelser!
Jag och min älskade blivande gifter också oss den 16/8 på Österlen i Skåne.
Mina 5 tärnor kommer att bära rosa spetsklänningar då vårt förgätens är rosa/silver och vitt!
Idag har jag varit och handlat fina glasburkar på Lagerhaus, tänkte försöka mig på en Candy bar, fått massa tips från Pintrest, har ni några tips på rosa/silvrigt godis så skriv gärna:) Geisha, bumlingar, och dom rosa bollarna med kolafruktsmak samt fazers mintchoklad är väl dom ja kommit fram till! Guldhjärtat är iof lite åt det rosa hållet:)
Håller tummarna för en underbar bröllopsdag för alla den 16/8!!!!!:)
Åh! Rosa är världens bästa färg att ha på bröllop, just för att den är så tillgänglig. Låter helt underbart med en candy bar! Hallonbåtar, geléhallon/hjärtan (fast det kanske är för rosa/rött?) Silvrigt är lite svårt, min tanke gick genast till min mosters hemmagjorda praliner med silverkuleströssel på.
kärleken skrev 2014-06-24 11:47:33 följande:
Vi ska faktiskt ha en vals. Vi har en speciell låt i åtanke så vi ta en mäktig vals och fortsätter sen med "vanlig" dansmusik (vi ska ha DJ).
Hur har ni löst det med musiken föresten? Vi hoppas att DJ ska bli bra så han kan känna av lite. Band känns dyrt och så spelar de ju bara en viss tid(?) Vad ska ni göra? Jag tror spotifylista hade varit vårt alternativ annars! Kanske med en kompis som skötte det...
Precis samma här gällande underkläder och skor! "jag borde.." går runt i huvudet.
Men man tar väl tag i det snart, hoppas jag. Åh, fint med ordentlig vals! Då behövs det riktigt bekväma skor, bra ingådda också. Jag hade tittat ut ett par som var 8cm, men osäker på om jag kommer kunna bugga i dem alltså.
Vi har löst det så att vi har en trubadur, som främst kör gitarr men också behärskar piano och munspel. Så har en mysig kväll framför oss. han kör allt möjligt från 1940-nutid och han har hållt på med en mängd bröllop innan så vi känner oss trygga. Då det dessutom är min fästmans gamla musiklärare så får vi rabatt, han kommer köra från det att vi går in till mottagningen tills det att den sista gästen går.
Hade vi tagit det band jag velat så hade de bara kunnat antingen tills tårtan är äten eller börjat när tårtan ätits, och dessutom tredubbelt som den här mannen. Känns verkligen som en lyckoträff.
AndreaMiguel skrev 2014-06-24 12:02:21 följande:
Vi kommer ha dans, mot slutet av festen.
Min blivandes föräldrar är från Chile och Venezuela så de har väldigt mycket dans i blodet. Min släkt däremot är inte så mycket för dans.
Så vi tar det på slutet, istället för en vals så kör vi på någon mer sydamerikansk dans :)
Men så roligt! Spännande med kombon av släkten, och smart av er att ta det sist :)
Vi funderar just på vart man lägger sin "första dans".
Blir det efter tårtan för att kicka igång festandet eller tar man det mellan maten och kaffet? Min fästman är skygg mot att det skall bli plastigt och stelt, medan jag vill köra på vissa av dessa "måsten" vid bröllop. Det är en utmaning att kombinera detta, att då välja bugg var självklart men problemet med när ligger kvar.