Blivande Brud 2014 skrev 2014-07-28 21:56:25 följande:
hej på er alla glada brudar.
jag hoppar in här. bättre sent än aldrig Gifter oss den 16 Augusti på västkusten på en liten ö i skärgården. vigseln hålls utomhus (hoppas jag och festen på ett hotell som ligger precis bredvid.
Vi har allting färdigt... Tror jag.. skall gå på min sista prövning på Fredag och då är min klänning antagligen klar. vi skall träffa floristen på Måndag och gå igenom dom sista detaljerna och sedan är det bara små pill kvar.
tänkte bara dela med mig av min erfarenhet med klänning som sitter lite för tight. exakt samma sak hände mig när jag var tärna.... jag köpte faktist typ någon spanx liknande sak på twilfit. fick hjälp av personalen för jag ville inte ha något som var för tjockt eller obekvämt osv och det funkade jätte bra på mig. jag kunde knappt knäppa upp klänningen innan jag fick på mig spanx kjolen eller vad man nu skall kalla det :-P
Så gå dit och testa och se om du hittar något som kanske kan funka för dig?
:)
Hej! Vad härligt det låter! Jag vill/ska också ha utomhusvigsel - i en ekhage :)
Vi har en hel del pyssel kvar men det rullar på.
Ja jag kämpar just nu på att inte äta så mycket, går ganska bra, men ha rju bara hållt på i 1,5 dag :) 17 dagar kvar :)
Jag kom på att jag provat klänning när det va varm och på kvällen vid halv tio typ. Jag var säkert svullen också, men det kan ju vara varmt på bröllopsdagen också! Så jag måste ner. Jag vill egentligen inte förlita mig på spanx, har tittat på några modeller redan ;) Ska försöka gå ner i fett (om det går). Tyvärr åker jag ifrån Karlstad som har en sån affär två veckor innan bröllopet för att ha bröllopet i småland. Kanske går att köpa på öppet köp i 30 dagar? Om jag inte skulle använda den sen? Får nog kolla det. Jag ahr hört att spenx är superbra. Hoppas det funkar även över bröstkorgen ....