Inlägg från: lmcl |Visa alla inlägg
  • lmcl

Vi kan inte boka in en kyrklig vigsel!!

Vi hade liknande problem med vår församling... fick veta att vi inte kan boka förrän i november, men sen när min man hade vägarna förbi i augusti och frågade fick han veta att det visst gick att boka, och då var "vårt" datum redan taget. Vi hade ringt tre gånger, med flera månaders mellanrum, för att höra om när vi kunde boka (först fick vi svaret "efter sommaren"), och sen är bokningen plötsligt igång och vårt tänkta datum (vår årsdag dessutom) har gått till nån annan. När min man påpekade detta förklarade de att det är festlokalen (i församlingsgården) som inte kan bokas förrän i november, men kyrkan hade vi kunnat boka. Och förresten hade vi kunnat preliminärboka festlokalen.

Jag blev skogstokig, kort sagt. Nu har vi tagit ett annat datum, och får vi inte festlokalen så får vi väl festa utomhus. Fattar inte hur man kan vara så inkompetent att man inte kan lämna korrekt information på telefon om just lokalbokningar, när ens huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera församlingens lokalbokningar.

Och för att inte bara babbla om mig själv: nej, det låter helt sjukt att ni inte ska få veta förrän typ en månad innan om ni får kyrkan eller inte. Försök kontakta nån annan i församlingen och fråga om det verkligen ska vara såhär, för det är ju över huvud taget inte rimligt. Vissa saker måste ju bokas långt i förväg, som t ex gästers resor eller catering eller underhållning, och vissa saker går ju inte ens att avboka alltför nära inpå. Så nä, det är ju helt uppåt väggarna. 

• lmcl
    Lyckobruden skrev 2013-11-06 17:47:42 följande:
    lmcl skrev 2013-10-11 14:12:11 följande:Jag blev skogstokig, kort sagt. Nu har vi tagit ett annat datum, och får vi inte festlokalen så får vi väl festa utomhus. Fattar inte hur man kan vara så inkompetent att man inte kan lämna korrekt information på telefon om just lokalbokningar, när ens huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera församlingens lokalbokningar.Nej, en församlingsexp:s främst uppgift är inte att serva skogstokiga bridezillas.
    Hörrudu. Ska vi tänka lite på vilken ton vi använder mot varandra här inne?

Vår församling är rätt stor, så ja, de har en bokningsansvarig på församlingsexpeditionen. Som jag pratat med tre gånger under loppet av ett och ett halvt år och frågat när vi får boka. Och det visade sig, när vi bokade, att hon lämnat fel information tre gånger till mig. Jag tycker vare sig att det är en överdrift att kalla det inkompetent eller att efter ett och halvt år av väntan på ett visst datum bli skogstokig av besvikelse när vi inte får datumet. Hade det funnits en god anledning till att datumet var bokat (som att församlingen själv skulle använda kyrka och/eller församlingslokal) hade jag inte haft några problem med det, men när det handlar om att en bokningsansvarig har lämnat felaktig information, gång på gång, om när och hur man bokar, då är lite skogstok helt motiverat.

Svar på tråden Vi kan inte boka in en kyrklig vigsel!!