Ungochtrogen skrev 2013-10-14 00:44:18 följande:
Jag är 23 år gammal, aldrig riktigt haft ett förhållande innan det jag har just nu. I 18 månader har vi nu gått ut med att vi är ett par. Min pojkvän är 27 år. Tidigare har jag varit med en kille i 2-3 år men ändå inte känt att vi varit ett par. Jag och min pojkvän har de senaste månaderna pratat om förlovning och giftermål och känner båda att vi vill. Dock ser jag ett problem med att min pojkvän har blivit sviken och djupt sårad i ett tidigare förhållande. Jag vill gärna få honom att förstå att jag inte tänker svika honom, men jag vet inte hur jag ska göra. Jag vill gärna att han ska ställa mig frågan om förlovning. Hur gör jag för att få honom att inte vara så osäker på vårt förhållande?
Jag undrar precis som stormhelen ovan om de är så att han sagt att han är osäker på erat förhållande eller hur du har fått reda på de. För om ni nu har pratat om både förlovning och giftermål och han är okej med det så låter det ju inte som att han vore osäker i sitt förhållande med dig . Förlovning är ju ett stort steg så om ni redan pratat om det så låter de ju som att han vet att han vill vara med dig :)
Om du känner dig oroad över hur han tänker och känner så tycker jag att du ska prata med honom så att du får svart på vitt hur han känner och slipper oroa dig i onödan. Men jag tycker inte att du ska pressa honom vad de gäller förlovning. Ni är ju fortfarande väldigt tidigt i erat förhållande så jag tycker inte att du ska ha så bråttom.
Jag och min pojkvän har nu varit ihop i ca 3år och är ännu inte förlovade. Vi har pratat om både förlovning , bröllop och barn och vi är båda helt överrens om att vi vill de. Så nu går jag och väntar på att frågan ska komma :P hihi. Men allt har sin tid , och just nu har min pojkvän mkt med studerande och jobb så förlovningen får vänta tills mer tid och pengar finns :)
Så är du osäker på din killes känslor så tycker jag att du ska prata med honom. Annars är de bara att ha tålamod och vänta :)