• xMariax

Professionell bröllopsfotograf - Behövs det?

Vi kommer antagligen att göra så.. Vi hittar ingen fotograf vars bilder vi tycker om eller har råd med, så jag kommer ''träna upp'' någon släkting så denne kan använda min systemkamera och så retuscherar jag sen. Då får jag bilderna exakt som jag vill ha dem. Tycker du att han är bra på att retuschera och ni känner någon som kan ta skapliga bilder så kör på det om ni vill!

24 Maj 2014
  • xMariax
    daniiel skrev 2013-10-14 16:49:02 följande:
    Nej, det behövs inte. Det beror helt och hållet på prioriteringar och budget osv. Det är dock inte nödvändigt, även om vissa tycker att det är en sak väl värd att spendera pengar på.

Vi hade fått lägga halva vår budget på fotografering om vi hade velat ha en professionell fotograf och ännu mer om vi hade velat ha många bilder sedan efteråt. Vi valde inte att prioritera det. Vi hittade en ung tjej, som var duktig, och betalade henne det hon begärde och fick sedan ca 700 oredigerade bilder på DVD-skivor från dagen. Det var vad vi ville ha. Kvantitet. Vi fick också ca 60st redigerade bilder. Vi kunde själva sedan bestämma om vi ville ha riktiga foton, förstoringar osv och själva beställa det. Ett alternativ som passade oss och vår budget.
    Jag trodde faktiskt att ni anlitat ''riktig'' fotograf! Riktigt fina bilder! Får man fråga om hon gått nån kurs eller läst foto på gymnasiet eller dylikt?
    24 Maj 2014
Svar på tråden Professionell bröllopsfotograf - Behövs det?