• Skruttis

Någon som har tatuerat sin vigselring? Bild?

Hej! jag undar om någon har valt att tatuera sej sin vigselring? Är lite inne på detta spår pga är gift sen 12 år sedan  (varit tillsammans 23 år) men nu min man kan tyvärr inte bära sin vigselring pga problem med leder och svulnader.   Han saknar lite  att inte kunna bära sin ring dom sista 2 åren.  Så nu har vi börjat prata om vi ska tatuera oss ringar. Båda två vill inte ha namn eller datum på fingret utan mer att det ska se ut som en ring. Någon som har valt detta eller vet var man kan hitta bilder till ider? letar på nätet men hittar bara namn,datum,symboler.

• Svar på tråden Någon som har tatuerat sin vigselring? Bild?
  • Plättis

Min sambo har pratat en del om att tatuera in vigselringen, mest för att någon trummis hade gjort det då han inte kunde ha ring och spela samtidigt. Men jag tror att vi kommer att köra på vanliga ringar, mest för att han grubblat i flera år över motiv för tatuering och jag inte har tid att vänta på honom om han ska börja grubbla över en vigsel-tatuering  

Jag googlade "tattoo wedding ring" och hittade några som hade tatuerat runt fingret, som en ring. Men jag håller med dig om att det mest var symboler och namn. 

Kan ni inte gå förbi en tatuerare och be om råd? Det brukar inte vara några som helst problem, och en så liten tatuering kan man rita upp och göra på nolltid.

Har ni funderat på hur det kan påverka din mans värk i lederna om han tatuerar sig på fingret? Jag har värk sedan länge, men gjord en tatuering ändå. Det gjord extremt mycket ondare än nödvändigt, och sanningen att säga är jag fortfarande öm i området, trots att det är över två år sedan. Långvarig värk påverkar nerverna och deras förmåga att skicka smärtsignaler, och en tatuering kan trigga det systemet, precis som det blivit för mig.  

• Skruttis
    Plättis skrev 2013-10-21 15:00:06 följande:
    Min sambo har pratat en del om att tatuera in vigselringen, mest för att någon trummis hade gjort det då han inte kunde ha ring och spela samtidigt. Men jag tror att vi kommer att köra på vanliga ringar, mest för att han grubblat i flera år över motiv för tatuering och jag inte har tid att vänta på honom om han ska börja grubbla över en vigsel-tatuering  

Jag googlade "tattoo wedding ring" och hittade några som hade tatuerat runt fingret, som en ring. Men jag håller med dig om att det mest var symboler och namn. 

Kan ni inte gå förbi en tatuerare och be om råd? Det brukar inte vara några som helst problem, och en så liten tatuering kan man rita upp och göra på nolltid.

Har ni funderat på hur det kan påverka din mans värk i lederna om han tatuerar sig på fingret? Jag har värk sedan länge, men gjord en tatuering ändå. Det gjord extremt mycket ondare än nödvändigt, och sanningen att säga är jag fortfarande öm i området, trots att det är över två år sedan. Långvarig värk påverkar nerverna och deras förmåga att skicka smärtsignaler, och en tatuering kan trigga det systemet, precis som det blivit för mig.  
    Hej!!  Min man tror inte det ska vara några problem med tatuera sej i fingert för där han har problem sitter högre upp i fingret och inte där tatueringen sitter. utan när han har ringen så får han inte av sej ringen på finger knölen svullnar upp och om han fastnar i yrket med ringen så är ringen för tjock att klippa av. Men än så länge är vi i funderande stadumet. så få se hur det ser ut. tänkte om nån hade gjorde detta hade det varit kul och få se en bild hur det blev mm..
  • Annamolly

Jag har ledgangsreumatism men jag har inga problem med handerna, an sa lange. Daremot har jag tankt pa vad jag skulle gora om mina knogas skulle svullna upp i framtiden. For mig ar det superviktigt att ha vigselring, sa jag kollade lite och hittade detta:

http://superfitinc.com/cliq-designs/

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Nettan69
    OM man skulle göra slut så är det bara att använda en riktig ring över så nöts tatueringen bort tillslut.Tungan ute

• Chicita
    Annamolly skrev 2013-10-27 03:08:34 följande:
    Jag har ledgangsreumatism men jag har inga problem med handerna, an sa lange. Daremot har jag tankt pa vad jag skulle gora om mina knogas skulle svullna upp i framtiden. For mig ar det superviktigt att ha vigselring, sa jag kollade lite och hittade detta:

superfitinc.com/cliq-designs/
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Vad smart Skrattande
  • RedBride

Jag kommer inte tatuera in själva ringen, har funderat på det men tycker det är finare med "vanlig" ring. Däremot så kommer jag tatuera en diamant på fingret jag har ringen på, ungefär som på bilden :) Ev. kommer min blivande man också göra det, och då ska vi inte säga nåt innan utan det blir en överraskning som vi visar på bröllopet!

• RedBride

Oj, fick visst inte med nån bild!Men går att googla på "diamond finger tattoo" :)  

• Skruttis
    RedBride skrev 2013-10-28 19:23:18 följande:
    Jag kommer inte tatuera in själva ringen, har funderat på det men tycker det är finare med "vanlig" ring. Däremot så kommer jag tatuera en diamant på fingret jag har ringen på, ungefär som på bilden :) Ev. kommer min blivande man också göra det, och då ska vi inte säga nåt innan utan det blir en överraskning som vi visar på bröllopet!
    Tack för tipset, vi har pratat till och ifrån att antingen göra som en ring eller symbol, vi vill inte ha namn eller datum ifall om det skulle hända nåt i framtiden. ska googla på din ide oxå :)
Svar på tråden Någon som har tatuerat sin vigselring? Bild?