• IdaRebecca

Vad GÖR man på ett bröllop egentligen?!

Nu när vi har kommit fram till lite hur temat på bröllopet ska vara, vi har hittat olika lokaler och börjat med inbjudan, så slår det mig att jag inte har någon aning om vad man ska GÖRA, alltså förutom att äta och bli vigda och fotograferade.

Vi ska gifta oss sommaren 2014. Maj/juni/juli, datum ej bestämt än, beror lite på när lokalerna vi tittat på är lediga.
    Vigsel ca kl 16, sedan ev kortare transport (max 15 min till fots) till festlokalen där vi tänkte middag och fest. Vi ska fotas också men vet inte om vi gör det innan eller efteråt ännu.

Men vad gör man förutom att äta? Jag har liksom aldrig haft en stor fest förut :/ vill ju gärna ha aktiviteter men vad? Inget töntigt barnsligt...

(vi ska vara i en lada och det kommer vara boho/vintage-känsla över hela bröllopet)

HJÄLP tas mycket tacksamt emot av underfundiga övriga medlemmar :)

• Svar på tråden Vad GÖR man på ett bröllop egentligen?!
  • IdaRebecca
    lmcl skrev 2013-10-21 15:31:06 följande:
    Man kan t ex mingla lite innan, sen ha middag med tal och /eller annan underhållning, sen lite musik och dans, sen lite nattamat. Till exempel. 

Lekar och aktiviteter behöver man kanske inte. Jag tycker det känns lite krystat, och när jag går på fest vill jag ju ha trevligt, inte tvingas larva mig med folk jag inte känner. 
    Jo såklart det där med middag och tal och musik och dans och så! Det är ju självskrivet :)
    Det var mer om man skulle ha några aktiviteter..

Men det kanske räcker att ha ett photo booth (kanske, vi har inte bestämt oss än), gästbok och sådär. Vi är ju inte så många och typ alla känner varann så det blir ju mest en trevlig fest med vänner precis som vi brukar hänga, bara lite extra allt och uppstyrt :)

Men tips mottages ändå gärna tacksamt :)
  • IdaRebecca
    TheD skrev 2013-10-21 19:21:07 följande:
    Vi tillhör skaran som inte tycker att lekar hör hemma på ett bröllop. Vi hade inget sånt utan folk dansade om man ville annars satt folk och pratade med varandra och gick vidare till andra bord osv. Den versionen föredrar vi.
    Det gör nog faktiskt vi också. Känns liksom bara som att det är massssssor av tidsrymd och lite att fylla den med, men när dagen väl är där så är det nog alldeles tillräckligt. Ingen av oss dansar men några gäster gillar det iaf :)
    Såg en idé här i en annan tråd om att man kunde ha ett kombinerat photo booth + gästbok, alltså att folk tar kort där och sen skriver i gästboken, och så sätter man in fotona bredvid hälsningen sedan! :)
Svar på tråden Vad GÖR man på ett bröllop egentligen?!