Hallå brudar!
Nu var det fruktansvärt länge sedan jag skrev något här, har verkligen varit fullt upp och annat som prioriterats samt en helg på resande fot mm. Men nu är jag tillbaka! Och kul med fler Öviksbrudar, välkomna!
Hur långt i förväg måste man bestämma blommor och mat och liknande?
Vet inte hur långt i förväg men. Ang. blommor så tänker jag fråga runt hos blomsterhandlarna vid påsk, jag är nämligen på hemmaplan då, så jag måste passa på! Maten tycker jag är svårt att avgöra också, men där ska vi nog snart ringa (eller besöka i påsk) runt för att få lite klarare bild..
Jättefina blommor
BCJKTDCN! Var beställer du skor och klänningar? Har kollat på sidor som ex jenjenhouse eller vad de heter, tror de syr upp i kina, men vet inte om ja vågar. Är det någon som testat?
Tack ! Klänning beställde jag på Princessa i Södertälje. Skor däremot köpte jag på brandos, 249 kr, som hittat! Sen har jag köpt en typ handväska (eller vad kallar man det?), men den inhandlade jag för 30 kr på Stockholms Stadsmission, sicket klipp!
miuriel skrev 2014-02-21 11:56:04 följande:
Lokal - Någon annan som har något tips om lokal där i närheten(Skeppsmalen)?
Catering - Någon som har något bra tips? Vi vet inte än om vi ska ha buffé eller 3 rätters Gärna där man kan låna porslin etc. och där man kan hyra in serveringspersonal?
Frisör+makeup - Har aldrig klippt mig eller varit på någon salong i Ö-vik. Fick ett tipset Lenas frisörer av en kompis men har kollat runt och folk verkar tycka de tar överpriser... Jag har tänkt mig heluppsättning i lite vintage/gammeldags stil men ändå med modern tappning, gärna med sk. "pincurls" i luggen :) Är ju viktigt att de håller hela dagen/kvällen + vid fotograferingen så det känns ju som man vill ha någon rutinerad som har koll på vad som är snyggt och passar en. Vad hade ni rekomenderat? Kom in på någon frisörs sida som hette Mary me, någon som hört något om den?
De lokaler som är ”i närheten” som jag vet om är väl Stensöden och hembyggdsgården i Arnäsvall, Dekarsön? Lite snålt med lokaler kring kusten där annars! Banafjäl har väl en IOGT-NTO-lokal också iofs.. Tips är ju att ha klart med lokal först iaf, så ni därefter vet ifall ni behöver fixa med porslin mm
Frisör har jag också svårt med! Lenas frisörer var ett självklart val först då min ”hemma-frisör” jobbar där MEN så är hon som nämnt tidigare gravid
TochT skrev 2014-02-27 15:36:07 följande:
Äntligen har det löst sig med präst!! Jag blev så glad igår när de ringde från pastorsexpeditionen. :D Hur gör ni med fotograf? Vi kan inte riktigt bestämma oss för om det är värt att ha en fotograf hela dagen eller inte. Porträttbilderna är absolut viktigast, men det skulle vara kul att ha bilder från förberedelser, vigsel, mingel, fest mm också. Men det blir mycket pengar!
Härligt att det löst sig med präst! Vad gäller fotograf så är det för mig SJÄLVKLART att ha mer eller mindre heldag. Dock ska vi försöka ordna så att två bekanta (duktiga fotografer!) är med oss på var sitt håll under morgonen/tillfixningen osv. Därefter ”starta tiden med fotograf” så att fotografen är med från vigsel (eller om vi tar foton även innan vigsel) fram till kvällskvisten. Sen vill förhoppningsvis våra duktiga fotografer till gäster ta några fler kort under kvällen. Så blir det inte tok-dyrt ändå..
Vad gäller min egen planering så har jag hittat skjortor till näbbarnas brallor och väst (H&M!!), näbbklänningar är beställda från aliexpress (hoppas på bra leverans! Har inte beställt från kinasidor tidigare..) och igår fick jag klart med bagare (bagerinna?) för tårtan! Kommer bli sjukt bra med vår tårta hoppas jag! Bifogar ett litet smakprov, samma som bagaren fått som inspiration, om än inte rätt färger, storlek osv!
Har varit lite stiltje på bröllopsfronten i övrigt men till helgen har vi storartade planer på att hinna med en del! Får se på söndagskvällen vad (om?) vi lyckats åstadkomma något!