Öviksbrudar 2014!
MajaH skrev 2014-02-01 13:53:11 följande:
Hej allihop!Vi gifter oss också 2014! Vigseln blir i skeppsmalns kapell den14de juni.
Vi har klart med;
Festlokal, toastmasters, blomsterfixare, skickat ut inbjudningskort och har ordnat klänning till mig.
Vi har även bokat en cateringfirma. Så det känns som det rullar på - men mycket återstår!
Överst på "att fixa listan" nu är att bestämma två vigsellåtar.
Vi vill ha svenska och inte allt för vanliga. Några tips?
Kände ett stort måste att vara med i den här gruppen!
Jag gifter mig i Ö-vik 26/7, även jag i Skeppsmalens kapell :) Jätte roligt att någon anna med valt det, så fantastiskt vackert och mysigt där ute!
Då jag och min blivande man bor i Umeå(han och hans familj har rötter och stuga i Ö-vik) är det lite svårt med vissa delar i planeringen. Därför tänkte jag fråga er Ö-viksbrudar lite och se om någon av er har några bra förslag! :)
Först till MajaH; Vad har ni fixat för lokal? Någon i anslutning till kapellet?
Vi har nämligen inte fått ordning på den biten då cafét/fiskevistet inte fått någon ny ägare. Detssutom ser det ut att bli för litet i den lokalen även om det skulle komma nya ägare. Vi har funderat lite på dansbanan mitt över vägen, ska kolla på den i helgen..
Lokal - Någon annan som har något tips om lokal där i närheten(Skeppsmalen)?
Catering - Någon som har något bra tips? Vi vet inte än om vi ska ha buffé eller 3 rätters Gärna där man kan låna porslin etc. och där man kan hyra in serveringspersonal?
Frisör+makeup - Har aldrig klippt mig eller varit på någon salong i Ö-vik. Fick ett tipset Lenas frisörer av en kompis men har kollat runt och folk verkar tycka de tar överpriser... Jag har tänkt mig heluppsättning i lite vintage/gammeldags stil men ändå med modern tappning, gärna med sk. "pincurls" i luggen :) Är ju viktigt att de håller hela dagen/kvällen + vid fotograferingen så det känns ju som man vill ha någon rutinerad som har koll på vad som är snyggt och passar en. Vad hade ni rekomenderat? Kom in på någon frisörs sida som hette Mary me, någon som hört något om den?
Är sjukt tacksam för svar då detta börjar reta gallfeber på mig! Vill ha koll på det mesta så snabbt som möjligt så det inte blir stressigt med planerna i slutet!
Kram på er!