Inlägg från: Jessi |Visa alla inlägg
  • Jessi

någon mer som ska ha egen gjord buffé ? dela med dig av din här

Förrätt, blir nog en cheesecake med pepparrot och rökt lax, eller löjromspannakotta. Sedan buffé med potatisgratäng Tjälknöl, Pulled pork Marinerad skivad kycklingfilé Vitlöksoliver Chèvre Chevresallad med valnötter och sparris Gorgonzola Brie Vin och gräddkokta musslor Pannkaksrulle med gravlax Västerbottens paj alt. Ost och skinkpaj Grönsallad Bröd, Smör Frukt och kex Efterrätt blir brownie med hallonmusse och färska bär med riven choklad på toppen :) Jag kommer laga maten själv, och förbereda det mesta. Vi blir ca 40pers och tror att maten landar på 1000-1500kr beroende på hur noga jag blir att jaga extrapriser :) Fast ännu är det en månad kvar, menyn hinner jag ändra flera gånger ännu :)

• Jessi

Ohoj, blev inga mellanslag. Hoppas ni förstår. Förrätten och efterrätten har jag inte räknat in i mina 1000-1500kr, det lagar jag troligast mestadels av råvaror jag har hemma. Jag har tillgång att handla på axfood (matgrossist) och de är lite billigare på en del varor. Jag beräknar att det går minst 400g protein/ person. Jag vill inte att det ska vara för lite (matångest deluxe) Funderar nu... 3kg fläskkött 2,5kg kyckling 2kg musslor Kommer göra tjälknöl på 4kg kött

Svar på tråden någon mer som ska ha egen gjord buffé ? dela med dig av din här