• FruPuff

Söker annorlunda lokal i Göteborgstrakten

Vi letar efter en annorlunda lokal, gärna lantligt alt vid vatten i Göteborgsregionen. Tänker mig något i stil med en lada, växthus, båthus, vagnhall, stall etc som man själv kan pynta upp och anpassa till ett eget bröllop. Vi kommer vara ca 50-60 personer. Och det behöver inte vara ett ställe som egentligen är avsett för fester, vi vill nog ändå helst ta med egen dryck och mat/catering för att landa på en vettig budget. Nån som har nått tips på en lokal som stämmer in på mina bröllopsdrömmar? 

• Svar på tråden Söker annorlunda lokal i Göteborgstrakten
  • Match

Kolla lekhuset på nääs slott. Du får ta med egen dryck men inte egen mat.

• FruPuff

Tack för tipset! Har redan kollat in dem och de var lite väl dyrt tyckte jag. 1200:-/kuvert utan dryck...

• 20140222

Skansen Kronan, Skansen Lejonet och Sjölyckan i Tollered är fina. Dock stämmer det ju inte in på det du letade efter till 100%. Men ville bidra med lite förslag ändå. Du har också Nya Älvsborg Fästning, Carlbergs fästning i Marstrand.

• julibröllop1
    Match skrev 2013-10-30 21:17:44 följande:
    Kolla lekhuset på nääs slott. Du får ta med egen dryck men inte egen mat.
    ja men det är ganska mycket som ingår. när man räknar på det är det hyfsat ok.
    sjölyckan verkar bra. ska kolla! 
  • Match

Kolla stora Holms Säteri (måste ha mycket god framförhållning) och stora mosskullen.

• FruPuff

Tack för tips! Det blev Sjölyckan för oss! Blivande mannen älskade det och jag tyckte med det var jättefint!

Svar på tråden Söker annorlunda lokal i Göteborgstrakten