Inlägg från: Tenshi |Visa alla inlägg
  • Tenshi

Ni som ska gifta er/har gift er på annan ort

Min fästman och jag bor i Stokholm men vi skall gifta oss i vackra Skåne i augusti nästa år då mina föräldrar och släkt bor där. 

Finns det några som också skall/har gift sig på annan ort än där ni bor som vill dela med sig utav planering, tips och annat smått och gott? Skrattande

• Svar på tråden Ni som ska gifta er/har gift er på annan ort
  • Tenshi
    Ploppcorn skrev 2013-11-01 16:38:02 följande:
    Jag är från skellefteåtrakten och vi ska gifta oss där i juli, men vi bor i Stockholm så planeringen sker på avstånd. Kommer kolla upp lite grejer på plats i jul när jag åker hem och sen kommer jag/vi åka upp i maj för att träffa präst och ha lite möten kan  jag tänka mig. Annars sker planeringen per telefon och mail. Har börjat köpa lite grejer här i stockjholm så vi får nog hyra bil upp till bröllopet så man får med sig allt :) Hur fixar och trixar du/ni?
    Åh det låter som att ni har kommit igång bra med planering! :)

Planerar också mycket på avstånd men mail och så, men jag har tyvärr telefonskräck så jag har så svårt med att ringa runt, men jag får börja ta mig i kragen och fixa det för vår skull :)

Vi har köpt ringar och min brudklänning så det är fixat nu, men vi har dessvärre inte kommit så långt som vi skulle vilja pga att min m2b jobbar mycket och har svårt för att avvara tid för planering just nu, och jag är osäker på vart i Kristianstad vi vill viga oss eftersom det skall vara borgerlig vigsel innomhus, så det är lite krångligt just nu. Men vi skall åka ner till jul och böja titta runt på fina platser där vigselceremonin skall hållas och sedan flyter väl allt på ^^
    Kruxet är också att vi har en något tight budget (runt 10-15.000) så vi har inte så mycket valmöjligheter heller ^^; Men det skall gå då mina föräldrar erbjudit sig att hjälpa oss mycket med mat och annat! :)

Vi hade också tänkt att laga mat själva med familj, släkt och vänners hjälp, eventuellt baka egna tårtor och låna dekorationer och dylikt för att hålla nere kostnaderna så mycker som möjligt :)

Om det inte är allt för oartigt att fråga; vad ligger eran budget på? ^^

• Tenshi
    xMariax skrev 2013-11-01 16:53:24 följande:
    Vi bor i Eskilstuna och kommer att gifta oss i Norrtälje.. Har tyvärr inga bra tips just nu..
    24 Maj 2014
    Låter trevligt! ^^ Hehe det är lugnt ^^ Bara kul att få se om det är fler som ska åka nån annanstans än där man bor :)
Svar på tråden Ni som ska gifta er/har gift er på annan ort