någon mer som satte igång på bröllopsnatten?
håller alla tummar för er och hoppas verkligen att det går jättebra.
TS och andra som tycker att vi är några som gnällt i tråden:
Jag tycker inte att jag hade en dålig ton, och jag gick åtminstone inte till personagrepp på TS, vilket hon däremot gjorde på oss som påpekade att hon uttryckte sig lite märkligt. Kanske är vi bara två stycken som har tolkat hennes formulering på det sättet, men då kunde hon ju haft hyfs att bara sagt "förlåt, tänkte inte på att det kunde tolkas så". Tycker att den som haft hårdast ton här inne är TS själv.
Tycker för övrigt att ni kan flytta den här diskussionen till familjeliv, där den hör hemma. Det finns en anledning till att FL är uppdelat i "Planerar barn" och "Väntar barn" och övriga kategorier. Vi som längtar efter barn vill inte alltid höra om er som är gravida, även om vi självklart är glada för er skull.
Hej TS,
Ville bara säga att jag gjorde det tidiga ultraljudet idag. Allt såg bra ut, det var helt fantastiskt att se den lilla där inne i magen (den vinkade typ åt oss, haha, eller ja... den sprattlade med armen men man får ju ha lite fantasi). Blev också framflyttat några dagar... så i 9+2 är jag nu!
Om den kommer ut som planerat så dyker den upp 19 dagar innan vår första bröllopsdag! :)
Haha ja men det gör ju det. Men ett väldigt fint flimmer måste jag säga. Det bästa. Man blir så lycklig av att se det.
hur går det för er alla? här börjar symtom lätta och om 8 dagar ska vi på KUB test. börjar bli svårt nu att dölja den växande magen och familjerna ska ju inte få veta förrän vid jul. ja men jag kämpar på. längtar så efter en större mage och lite sparkar dock.
Hej,
Det var ett tag sen :)
Mina symtom kvarstår, även fast jag nu är piggare vissa dagar... Svullnaden på magen har nu gått ner och nu ser jag mer gravid ut (mindre mage men större kula just där den "ska" vara). På fredag ska vi göra ultraljud nummer två bara för att stilla vår nyfikenhet och se så att allt ser bra ut, därefter ska vi börja berätta mer officiellt.
Jag längtar också jättemycket efter sparkarna ;)
Om jag skulle ha problem med att bli gravid (vi har inte börjat försöka än, vill också vänta till efter bröllopet) så skulle jag förstås tycka att det vore fruktansvärt, och med säkerhet tycka att det vore tungt att läsa om andras babylycka. MEN - det är väl inget tillräckligt skäl för att tycka att TS beter sig illa som beskriver sin lycka? Hon har ju inte tvingat någon att läsa denna tråd, det går man in och gör helt frivilligt. Om man mår dåligt att läsa om andras lycka är mitt tips att man helt enkelt låter bli.
Det är tråkigt att läsa en tråd som var tänkt (gissar jag) att dela glädje men som istället blivit ett forum för påhopp. Jag hoppas och tror att TS och alla andra som är/varit lyckligt gravida förstår att det måste vara jättejobbigt att vara ofrivilligt barnlös, men samtidigt så måste alla som är just ofrivilligt barnlösa också kunna förstå att man kan vara lycklig och att man även har rätt att uttrycka sin lycka.
Alla är vi olika, alla tänker, agerar och drömmer olika.Vissa drömmer om barn men förblir barnlösa, andra vill inte ha barn men råkar ändå bli gravida. Vissa vill ha barn och får sin önskan uppfylld, och andra som inte vill ha barn och lever lyckliga hela livet, helt barnfria. Man kan både vinna och förlora, och jag hoppas att alla medmänniskor här inne och "IRL" inte missunnar någon som är lycklig, oavsett vad den lyckan baseras på.
Med det sagt så hoppas jag att alla - gravida som barnlösa - i denna tråd hittar sin lycka, oavsett om den är beroende av barn eller inte.