niriel skrev 2013-11-14 08:26:07 följande:
Ekologiskt låter himla bra, har du några bra tips på hur man kan följa det? Och då gissar jag att det inte "bara" handlar om öko-klassad textil i barnvagnen utan all-in, eller? Vi har ju fruktansvärt långt kvar, går in i vecka 12 idag (även om jag personligen gissar på vecka 11 men vadfan), men det är ju gött att kunna "light-planera" lite i förväg..
Ja vi har sagt att försöka gå all in så mycket som möjligt så länge bebis kommer suga på saker och ting. Jag skulle rekomendera alla att läsa "den onda badankan" där står det mesta man behöver veta. Vi tänker också köpa leksaker från ekoleko och rekoleko :). Sedan så har vi försökt äta så ekologiskt som möjligt under graviditeten samt tvättar mina kläder endast i parfymfritt tvättmedel och kör endast shampo och tvål som är paraben och parfymfritt. Jag har inget emot att bebis får i sig smuts och bakterier (det hör till) men att få i sig hormonpåverkande kemikalier tycker jag känns väldigt väldigt läskigt så vi försöker nörda in oss på det här med ekologiskt så längt det är möjligt :) men det är vårt val och vi dömmer eller ifrågasätter inte andra