daniiel skrev 2014-01-27 15:38:29 följande:
Ja, den vagnen hade allt vi letade. En ganska liten och lätt vagn, som ändå känns stabil, som är säker och som har vändbart handtag samt är en kombivagn. Ingen duovagn. Toppen dessutom med fyra fasta hjul. Jag har så svårt för vagnar med tre eller svängbara. Det passar inte riktigt här uppe :P Vi hade till dottern en Emmaljunga Cerox, som var större än Crescenten och den gick det utmärkt att gå i butiker med tycker jag. Men jag använder ju inte främst vagnen på stan, utan på promenade, till lekparker, ut med hunden osv. Alltså att gå med ute på vägar bara, asfalt och grus. Sedan ville jag inte spendera typ 10 000kr på en vagn som tex Emmaljunga kostar. Det är för mkt pengar för en sådan sak.
Vi valde en Axkid Babyfix bilstol. Vettigt pris, bra i tester, säker och även nätt att bära. Vi valde med bas till, för det är så jäkla enkelt och bekvämt :)
Men vad behöver man egentligen.. jadu. Barnvagn och bilstol, säng med sängkläder, en skötplats och vi väljer enbart en skötbädd. Inget skötbord, det var bara besvärligt tyckte vi. Kläder till bebisen såklart och även saker till amning för mamma. BH, inlägg, pump, salva och jag älskar amningskudde. Förbrukningsvaror, blöjor, tvättlappar och sånt. Badbalja med insats och handdukar, en badolja och en mjuk hårborste. Nappar och någon flaska och ersättning, utifall att. Babygym, babysitter och sånt kommer vi köpa efter barnet är fött. Inget dom börjar använda förrän efter ca 3 månader ändå. Men ja, man kan ju förköpa sig på saker känns det som :P
Ja herregud, jag hittade en affär igår som hade classicen så att jag fick knalla runt med den. Hon rekommenderade den eller Bugaboo Buffalo eller vad den hette, men hjälpe mig vad dyr den var!! Classicen kostade väl nästan en tredjedel av vad de skulle ha för Bugaboon... Galenskap.
Bilstol känns riktigt svårt.. Jag vet att en kollega hade en som barnet satt som en ostkrok i, men man kan ju inte riktigt prova den innan man behöver den. Och vi funderar på isofix-lösning, det ska tydligen vara sjukt smidigt. Men sökning pågår!
Det börjar nog bli dags att skriva en lista för vår del och börja pricka av känns det som.. Det är ju en hel del, det känns ju skönare att kunna handla det lite etappvis och inte behöva stå med alla utgifter samtidigt heller. Eller få stress och panik och köra en av allt eller nåt! ;)