Inlägg från: Trattkantarellen |Visa alla inlägg
  • Trattkantarellen

Elakt och inte bjuda in barn?

Jessica327 skrev 2013-11-06 13:59:08 följande:
    Hej..

Vi vill inte ha barn op bröloppet. Är det elakt att inte bjuda in dem? Är rädd för att folk inte kommer att komma om inte deras barn får komma... Förstår folk detta tror ni?... Hur har ni gjort?
    Hej!

Jag och min m2b var på ett bröllop i Augusti där vi inte ens hörde när brudparet sa "Ja" till varandra pga alla barn som skrek och sprkade och sprang runt överallt.
    Då bestämde jag och m2b att vi ska sätta en åldersgräns på vårt bröllop. Vi har enbart 3 familjer som har små barn på gästlistan, så den yngsta gästen kommer vara 16 år på bröllopet. Vi kommer naturligtvis ta kontakt med de som är berörda och förklara varför vi ser att de lämnar sina barn hemma, men jag tror inte det kommer vara ett problem.
    Be dom sätta sig in i din situation bara =) 
  • Trattkantarellen
    TheBigS skrev 2013-11-26 20:59:02 följande:
    Varför sätter ni gränser på 16-18 år? Varför kan inte en 13 åring komma? Dom skriker ju inte och springer inte runt och leker heller.
    I vårt fall är folk 16år och äldre, förutom dom som är 1-4år. Så vi sätter ingen åldersgräns egentligen, vi skriver bara att vi inte vill att dom som har små barn tar med dom. Hade någon haft en 13-åring hade dom gärna fått komma då dom precis som du skriver kan uppföra sig lite mer =p
Svar på tråden Elakt och inte bjuda in barn?