• daniiel

Elakt och inte bjuda in barn?

Det är inte elakt, men försök skicka ut inbjudningar i tid, så folk hinner ordna med barnvakt och sätt en tydlig gräns. Vad menar ni med barn? Alla under 18år? Hur är det med riktigt små barn, tex ammande barn? Om någon inte kan ordna barnvakt och frågar om barnen får följa med, hur ska ni svara på det? Och skuldbelägg inte föräldrar som inte kan/vill komma utan sina barn. Precis som att dom måste kunna respektera ert val. Men som sagt, var tydliga med hur ni menar med barnfritt och var ute i god tid :)

• daniiel

Oj, wow. Jag har aldrig upplevt att barn stör så som vissa här verkar tycka. Inte på bröllop, inte på begravningar eller andra större tillställningar.

lmcl skrev 2013-11-06 14:23:01 följande:
    En vigsel vill ingen unge genomleva, och inte heller en trerätters stillasittande middag med dans som pågår en hel kväll.
    Och här måste jag säga emot lite ;) Vår dotter var 4,5år vid vår vigsel och hon älskade att tåga in i kyrkan, att stå där framme med buketten och sedan att äta middag i 3 timmar, ja plus tårta och dans på det :P Jag vet fler barn som tycker sådant är både spännande och kul, även om alla barn givetvis inte tycker det.

Men..

Med det sagt, så tycker jag ändå att brudparet har rätt att önska en barnfri middag/fest. Är det vigsel i kyrkan, så blir det ju svårt att hålla barnen därifrån ifall någon gäst nu promt vill ha med dom. Nåväl..
  • daniiel
    TheBigS skrev 2013-11-26 20:59:02 följande:
    Varför sätter ni gränser på 16-18 år? Varför kan inte en 13 åring komma? Dom skriker ju inte och springer inte runt och leker heller.
    Jag har aldrig upplevt en 3-åring, 6-åring, 10-åring eller liknande som sprungit runt och skrikit heller ;) Om det inte varit direkt uttalat att det är helt okej och dom vuxna i princip uppmanat till det.

Så det där med vart man ska sätta gränsen kan nog vara väldigt svårt och olika, beroende på vad man har för tidigare upplevelser osv.
Svar på tråden Elakt och inte bjuda in barn?