• Äppelpaj

Elakt och inte bjuda in barn?

Vi kommer också skriva i inbjudan att det är ett barnfritt bröllop. Jag tänkte mig först ett totalt barnfritt bröllop där gränsen går vid typ 16 år. Det som nu har blivit ett problem (?) är att 6 (!) av våra vänner väntar barn i vinter/vår. Det blir jättesvårt för dem att lämna bort dem (antar jag, har inga barn själv så jag vet inte hur det är med ammande barn...?) samtidigt som det kan bli ett väldigt liv om alla 6 skriker hela kvällen. Jag skulle tycka det var tråkigt om alla dessa var tvungna att tacka nej... men jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Känns bara som om att det är viktigt att vara konsekvent och bestämma sig innan inbjudningarna går ut, samt att vara tydlig med vad man önskar.

Sen kommer det säkert bli sura miner hos en del föräldrar som inte tycker att vårt beslut med barnfritt är okey, men som sagt: Det är vårt beslut, vår fest och vi bestämmer. Ingen har rätt att bli sur, som Daniiel så klokt sa så är det ömsesidig respekt som gäller Glad

• Äppelpaj
    Trattkantarellen skrev 2013-11-26 21:04:04 följande:
    I vårt fall är folk 16år och äldre, förutom dom som är 1-4år. Så vi sätter ingen åldersgräns egentligen, vi skriver bara att vi inte vill att dom som har små barn tar med dom. Hade någon haft en 13-åring hade dom gärna fått komma då dom precis som du skriver kan uppföra sig lite mer =p
    Precis så är det för oss också, det är ett glapp från vännernas barn som är mellan 0 och 5 år upp till min kusin som är 16 år. Så det finns ingen mer tanke än så bakom "gränsen" Glad
Svar på tråden Elakt och inte bjuda in barn?