• Pykkis

Elakt och inte bjuda in barn?

Då vi har egna barn i ålder 2 & 4 år som vi inte kan exludera, kommer vi att skriva i inbjudan : Kan ni inte få barnvakt så är barnen välkomna. då tycker jag att vi hintar om att vi helst ser så få barn som möjligt på bröllopet. hade jag blivit njuden på bröllop hade jag INTE velat ha med mina barn, guud vad skönt att bara få sitta och äta i lugn och ro ;) Hoppas att våra vänner också tänker så. Vet att mina kusiner kommer men de är 7 och 10 år så de kan uppföra sig. Alla andra barn är små, alltså under 5 år och hoppas de stannar hemma!

• Pykkis
    niriel skrev 2013-11-26 07:17:48 följande:
    Risken med "kan ni inte..." är att folk kanske inte ens försöker, för att näääää, det var ingen som spontant erbjöd sig guuuu va trist jag tar med barnen ändå. För det är enklare så. Jag tror inte att de som "sitter ihop" med sina barn ens kommer att bry sig om att leta barnvakt.

vi ska gifta oss på annan ort, dvs ingen av de inbjudna kommer därifrån så alla kommer att behöva skaffa boende på hotell.. Spontant så känner jag att de borde tycka att det är lättare utan barn då de inte kan åka hem efter festen!

Egentligen vill jag bara ha våra barn med under vigseln men jag vill inte att någon av mina nära släktingar ska behöva avstå festen för att vara barnvakter, likaså vill jag ha med mina kusiner som är 10 och 7 år. Kan jag ändå skriva att vi inte vill ha några andras barn med? KÄnns som att de skulle bli sura isåfall?!

• Pykkis
    Chicita skrev 2013-11-26 18:18:31 följande:
    Ja det kan du. Om det ändå är ok för er att dom tar med barnen i värsta fall så kan du ju kanske uttrycka det så (men poängtera att ni helst av allt inte vill ha barn där alls)
    Typ:
    Vår önskan är att fira denna dag i vuxet sällskap och vi önskar att ni därför lämnar barnen hemma. Om det av någon anledning inte går, så kontakta oss så får vi ta beslut i individuella fall. 
    Åh vilken bra formulering!! Så får det bli :)
Svar på tråden Elakt och inte bjuda in barn?