Skrämmande att prova brudklänning
Här är lite råd när du ska köpa brudklänning! Kom ihåg att din stil inte förändras bara för att du ska stå brud.
Brukar du aldrig ha tubtopp på dig och hatar det/känner dig naken så ska du inte välja det på brudklänningen. Tycker du inte om att ha linne för du inte gillar dina armar, då ska du välja en klänning med ärmar.
När jag syr brudklänningar brukar jag alltid fråga bruden vad för ringning hon brukar välja på toppar; båtringning, rund, v, djup eller grund. Gå sedan på det när det kommer till klänning. Gillar du tex inte att visa klyftan i vanliga fall gillar du nog inte det på bröllopsdagen.
Tycker du att din midja är det finaste på din kropp, framhåll det!
Kolla alltså i din garderob på dina kläder och framförallt klänningar. Kör en klänning i samma stil liksom. Är du aldrig prinsessig i vanliga fall ska du nte välja värsta gräddbakelsen.
Ett annant tips är att spara bilder på klänningar du gillar, helst många så att du kanske har tjugo klänningar att jämföra, då brukar man se en röd tråd.
Som i mitt fall har alla klänningar jag sparat varit i spets, då är det nog en spetsklänning jag ska ha. Likaså har jag inga tubklänningar sparade, då är nog inte det en modell jag ska ha.
Ta även med bilder när du ska prova för man har ibland olika tolkning av ord. Då är det lättare att visa en bild.
Och prova att sitta ner i klänningen så du ser hur urringad den blir och om den korvar sig eller är obekväm.
Lycka till :)