Anonym (Klänningspanik) skrev 2013-11-08 23:25:16 följande:
Har du köpt eller hittat din klänning än? Har du valt med eller utan ärm? Lust att visa bild på hur din klänning ser ut?
Det är en komplicerad historia
Jag har hittat min klänning, men nu har de slutat göra den och min sambo och jag har bestämt oss för att skjuta upp bröllopet. Så jag har den kvar i bakhuvudet och ser om jag kan hitta den begagnat medan jag väntar på att vi ska få ekonomi till bröllopet vi vill ha.
Anonym (Klänningspanik) skrev 2013-11-08 23:22:13 följande:
Okej, nu har jag kollat massor med sidor om kroppstyper och googlat på kvinnor kroppstyp och någon av de olika kroppstyps alternativen... Ja, det var kanske inte den smartaste idén jag fått på länge *harkel* Men jag ville ju som sagt få en verklighets uppfattning om hur en verklig kvinna av den kroppstypen såg ut jämförelsevis med mig själv. Jag har ställt mig spritt språngande naken framför spegeln och granskat mig själv... tills min dotter på fem år krävde att få veta vad mamma egentligen höll på med. Ja, då var jag ju tvungen att förklara. PINSAMT VÄRRE! Hon sa, men mamma du är ju perfekt med den där magen jag har gjort. Så det gjorde ju min dags så mycket bättre. Hon älskar mig med ränder på magen och allt och tyckte mamma hade en midja *skratt* Ärligare än så blir det väl inte. Efter mycket om och men så är det nu fastställt att jag hör till kroppstyp timglas, men något kurvigare än de tecknade bilderna jag googlat fram :D En bit på vägen i alla fall!
Nu är bara frågan... Vilken klänning passar min kroppstyp?
Någon som har samma kroppstyp som jag och som har provat klänningar... Vilken variant passade ni bäst i? Har ni någon bild som ni skulle kunna visa på dig och din klänning? Skulle bli så glad.
Ballgown kan vara bra, men det finns en risk att höfterna ser oproportionerligt stora ut också. Jag är timglas med lite större höfter, och det jag passade bäst i var A-linjeformade klänningar. Då såg jag längre och smalare ut, och höfterna försvann under kjolen.
Det här är den jag fastnat för, en Lilly-klänning helt i spets med lite, lite bling under bysten. Tyvärr har jag inga bilder på mig själv i den eftersom jag inte tänkte på det när jag provade.