Förlovningsringar
vi har titan. vi köpte från guldfynd. älskar min förlovningsring och skulle inte byta den mot någon annan! varför dom är i olika nyanser kan ju vara lite beroende på om det är legeringar eller ren titan. det finns t.ex svart titan typ. men ren titan ska se grå ut, ganska likt som vitt guld som inte är roderat.
många avråder en från att köpa titanringar då de inte går att klippa vid ev olycka, men det är bara skitsnack. har du rent titan (98% tro jag det ska vara) så är det inga problem! sen om det är massa andra metaller i kan det bli besvärligare. det finns många sidor på nätet som säljer titan. en som är väldigt populär är titanringar.se :)
ett tips kanske - tänk på bredden (som med alla titanringar hehe) och att dom ofta är tjockare än vanliga tunna guldringar. 2mm i tjocklek är standard.
bifogar en bild på våra ringar. de har två guldinlägg, min har gult guld och fästmannen har vitt guld. vi gav 1500kr /st på guldfynd, under en rea :P tjocklek 2mm som tjockast, bredd 6-7mm
har blivit väldigt kär i en vigselring på guldfynd som skulle passa bra - en halvallians i vitt guld. en smal ring, då jag inte får plats med något mer. :P och jag slipper rodera om det vita guldet, då det blir grått som titanet efter ett tag - vilket är perfekt! :P hoppas jag kunde hjälpa dig något