Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Förlovningsringar

vi har titan. vi köpte från guldfynd. älskar min förlovningsring och skulle inte byta den mot någon annan! varför dom är i olika nyanser kan ju vara lite beroende på om det är legeringar eller ren titan. det finns t.ex svart titan typ. men ren titan ska se grå ut, ganska likt som vitt guld som inte är roderat.

många avråder en från att köpa titanringar då de inte går att klippa vid ev olycka, men det är bara skitsnack. har du rent titan (98% tro jag det ska vara) så är det inga problem! sen om det är massa andra metaller i kan det bli besvärligare.  det finns många sidor på nätet som säljer titan. en som är väldigt populär är titanringar.se :) 

ett tips kanske - tänk på bredden (som med alla titanringar hehe) och att dom ofta är tjockare än vanliga tunna guldringar. 2mm i tjocklek är standard. 

bifogar en bild på våra ringar. de har två guldinlägg, min har gult guld och fästmannen har vitt guld. vi gav 1500kr /st på guldfynd, under en rea :P tjocklek 2mm som tjockast, bredd 6-7mm
    har blivit väldigt kär i en vigselring på guldfynd som skulle passa bra - en halvallians i vitt guld. en smal ring, då jag inte får plats med något mer. :P och jag slipper rodera om det vita guldet, då det blir grått som titanet efter ett tag - vilket är perfekt! :P hoppas jag kunde hjälpa dig något

• filibustern
    jo jo sephine skrev 2013-11-08 08:12:05 följande:
    Tack filibustern!
    Vilka fina ringar ni harGlad Snyggt med inlägg. 
    Har tittat på titanringar.se och de hade ju massor med titanringar. Nu blev det plötsligt svårt att välja.
    Klart impad över att de hade så mycket information om titan och titanringar. Gillade att de tillverkas i Sverige.

Har även tittat på Hallbergs och Vigselbutiken men de har inte någon information om sina ringar så det går nog bort. Vet inte varifrån de kommer. Eller vad för stenar det är.  Cz diamanter vad är det?

Schalins har också titanringar och de verkar komma från Sverige så det verkar också bra. 
    Vill verkligen gynna Sverige även om mitt lilla köp inte gör så mycket i det stora hela. 
    tacktack! jo. vi gillade inläggen, problemet var bara att vi inte kom överens om vilket guld vi skulle ta, jag ville ha gult, för att.. hja. det är ju det mer "normala", och jag gillar hur det bryter mot titanet, men min karl som oftast går emot strömmen ville ha vitt. och vi dividerade det där i säkert en kvart, då sa jag att vi tar olika! så jag ser det lite som att vi är olika personer, (med olika smak) som ändå valt att leva med varandra^^ 

cz är typ en billigare, men fin!, variant av diamant, vilket också innebär att dom kan bli gul och smutsig fortare än diamant blir, och går lättare sönder. men många har den stenen för att den är billigare :) det gör ju folk som dom vill^^ 

jo våra kommer ursprungligen från swepol. finns en hel del ringar på titanium3d.se! och där med eller utan en eller fler inlägg! det jag kanske själv tycker är lite dåligt är att så många är så breda. 
  • filibustern
    jo jo sephine skrev 2013-11-09 11:23:42 följande:
    Vad tycker ni? Gillar blank yta och att inlägget är av en lite ovanlig metall. (paladium) Sedan vet jag inte om blank yta håller så bra. Någon som har erfarenhet av blank yta på titan? Men det ser iaf snyggt ut med den blanka glittriga ytan.  Gillar också att man kan ha text lite diskret på kanten och kanske en eller 3 små diamanter. Bilden från titanringar.com
    personligen är jag lite kluven kring blank vs matt. blank är ju jättefint såklart, men jag tycker att inläggen försvinner lite om du förstår? blänket liksom gör inlägget lite osynligt. medan matt förstärker det. 
  • filibustern
    jo jo sephine skrev 2013-11-11 10:59:55 följande:
    Ja! Håller med dej paladiumet syns mycket tydligare med någon matt yta.
    Men vi vill gärna ha lite glittriga ringar och sedan har jag läst om ytorna på deras info att den silkesmatta ytan är repkänslig.

www.titanringar.com/hallfasthet_ny-yta.htm
    Har tittat på de olika ytorna och det får nog bli blank ändå. De blir väl ändå lite mattare med tiden.
    jo precis, liksom att matta ringar blir blankare med tiden, :P en sak att veta bara - ju grövre matthet, desto mer reptålig!
Svar på tråden Förlovningsringar