pysslingen skrev 2013-12-21 12:50:39 följande:
Men det som är skönt är att man faktiskt inte behöver bestämma sig nu utan kan låta den ligga ett tag och känna efter sen när inbjudningarna ska ut :)
Det lät ju roligt med ett sådant unikt efternamn men vad säger sambon om att byta efternamn? Min (manliga) kusin gjorde så att han tog sin frus efternamn och det var ingen som tyckte det var konstigt. Dubbelnamn är ju ett alternativ så klart framförallt om det "bara" blir en initial för dig, annars blir det ofta väldigt långt!
Vi har inte exakt spikat menyn men är överrens om att det kommer vara kött till varmrätten och sedan någon fräsch efterrätt. Maten kommer kanske vara lite italien-inspirirad då vi båda älskar Italien. Sen är det lite oklart när det gäller tårtan, har alltid tänkt mig en vit tårta, typ marsipantäckt, mest för utseendet men älskar chokladtårtor! Vad kommer ni ha för mat?
Hur långt har ni kommit med dekorationer? Hur ser er lokal ut?
Angående inbjuningarna är det helt klart det svåraste. Och det är precis som du skriver skönt att det går att låta dem ligga ett bra tag.
Min sambo är än så länge positiv till att ev ta mitt efternamn, jag har bett honom fundera på det ett tag, så får vi se vad han kommer fram till ;) Dubbelefternamn är som sagt lååångt, men det är ju ett alternativ.
Vi kommer ev ha kanapeer till brudskålen (detta blir då förrätten, annars skippar vi den). Tänkte ha buffé sedan med medelhavsinspirerad mat. Vi älskar grekisk och spansk mat! Har även flertalet vegetarianer i vänskapskretesen, samt att vi själva är förtjusta i vegetarisk mat, så då passar buffé bra känner vi. Tanken är att jag, mamma och svärmor ska laga maten själva.
Min mamma kommer även göra tårtan (som blir efterätt) och där har vi väll kommit fram till "vanlig" princesstårta fast med vit marsipan och hallon-dekorationer.
Kan ni inte ha en chokladtårta med vitt marsipantäcke då? Kanske funkar!
Italienskt låter helt fantastiskt! Ska ni laga själva eller har ni catering?
Vad har ni tänkt för dryck?
Vår lokal är en sekelskiftesvåning med höga fönster och säkert tidigare en lägenhet som dom slagit ut inneväggarna i.
Väggarna är cremefärgade/ljust nogatbruna. Gardiner är ju jättefula, men jag såg att dom gick att haka ner, så får göra det. Vissa av tavlorna och plaketterna går säkert också att ta ner.
Stolarna är med mörkare blå (ser väldigt mörka ut på kortet, är lite ljusare i verkligheten) stoppning vilket stör mig lite. Blir ju egentligen helt galet med den dekoration jag tänkt mig (cremevitt/brunt/vinrött), så kanske ev får göra om färgschemat till cremevitt och royalblue. Vill egentligen inte det, men stolarna gör ju att man får mycket "gratis" i färgtemat om vi skulle byta. Annars måste jag väll nästan ha stolöverdrag (ser kostanderna skena iväg lite då). Blått blir ju kallare än vinrött/brunt, så får vrida och vända lite på färgen för att få det att bli bra om vi nu byter. Ge mig gärna feedback på de tankarna....
Har du någon bild på din lokal Pysslingen?