Oj, tips och tips... Jag känner väl att less is more... Ha inte för många konkurrerande färger, inte för mycket på en och samma gång. Keep it simple, och snyggt! ;)
Här är lokalen:
I lokalen ingår vita fina pappersdukar, vita kronljus och vita servetter (men jag vill ha turkosa). Jag har inte tänkt ut helheten ännu, men jag ger ett första utkast på hur jag tänker mig att det kan se ut! Temat är som sagt natur och inslag av turkos.
Jag hade tänkt ha långbord men det går inte i den här lokalen, endast honnörsbordet blir långbord, och får väl någon specialdukning.
På runda bord känns det inte som om man kan ha så mycket krimskrams, det ska ju rymmas tallrikar och programblad för 6 pers. Men kan kanske kastar en löpare över varje bord, beige/ljusgrön. I mitten av borden står "blockljus" i olika höjd (björkstubbar med värmeljus i). Ev bör man väl ha något i blomväg också, kanske en vit ros i en liten (turkos) glasvas - men det känns som att de konkurrerar med björkljusen... Murgröna som slingrar sig mellan blockljusen eller liknande vill jag nog ha. Har även tänkt ha turkossprayade kottar (alkottar?) istället för paljetter eller kristaller... På honnörsbordet kan man ha höga ljus i björkstubbar, turkos vas med min bukett i och säkert nåt mer!