Bröllop oktober 2014
men va faaan varför funkar det inte???
men va faaan varför funkar det inte???
Ååh jag håller på att leta fotograf för tillfället. Vi är inne på att bara ta porträttfotografier under ca 2 timmar innan vigseln, eller också porträtt plus vigsel. Jag tycker det är så svårt att hitta nån man gillar till ett rimligt pris! Vi vill inte lägga jättemycket på bilder, hade från början tänkt att inte ha nån fotograf alls. Men Glytten det är ju perfekt att en av gästerna har lite specialuppdrag! Och KarroBrun, vilken lycka att ha två fotografer!
Hur ska alla göra med inbjudningskort? Pilla ihop egna eller beställa?
Välkommen oktoberbrud2014! Kul att du också ska ha 4/10, det ska vi allihop här inne tror jag! Ang klänning måste jag säga; PROVA!! så mycket olika modeller som möjligt, kanksde passar du vansinnigt bra i något man från början ratat. Håller helt med dig om priset, köpte min på nyårsafton på slutrea i en butik, fick den för halva priset (5050 kr inkl underkjol, men då ska den sys in också så lägg på en femhundring på det!).Pysslingen Jag är okcså vansinnigt strukturerad och planerande Man vill ju ha koll! hur ser ditt körschema ut?? Vi diskurterade det igår och hamnade väl nånstans på 11:00 frissan smink och lunch, 15:00 vigsel, 16:00 fotografering, 18:00 middag, 21:00 dans, 22:30 tårta. Men har ingen aning om det är rimligt?? Vi har vigsel och fest på samma ställe så ingen transportsträcka över huvudtaget!Välkommen LovisaSimon! Va kul nu är vi ett helt gäng! Jag tycker inte alls att 35 min är för långt bort, huvudsaken är ju att ni är i en lokal ni kommer att trivas i och minnas med glädje. Hur gamla är ni och hur gick frieriet till? Varför just oktober? Hur långt har ni kommit i planeringen? Igår tror jag att vi bestämde oss för färgtema; grönt, vitt och guld. Jag tänker lite höstigt mossfärgad grön, vita rosor och gröna blockljus på borden och lite guldpynt. Men jag är värdelös på det kreativa så jag får nog be om hjälp med det tror jag....
Jisses jag måste också byta webb-läsare eller nåt, ser ju bara för jävla rörigt ut...
Välkomna alla nya! LovisaSimon: min klänning är axelbandslös men jag tycker inte alls den känns som den ska halka ner! Vet förstås inte hur det känns efter en hel dag, man den verkar sitta ganska stadigt! Kan inte du ge mig lite tips om dukningen? Jag har noll idéer är sketkass på det kreativa! Tänker kanske lite blockljus och sånt? Hur ska ni duka? Nu har vi bokat fotograf i alla fall, känns jättebra! Han tar superfinal bilder till ett rimligt pris ska på bröllopsmässa till helgen och få lite inspiration tänkte jag.
Hej allihop! Nu har vi gjort klart inbjudningskorten här och de skickas imorgon. För min del hade vi gärna väntat, men sambon är så ivrig. Det är ganska många som inte vet nåt än, ska bli kul när de får sina kort. Färgtema är för övrigt spikat; lila, vitt och silver! :)
Välkommen jessijessica! Verkar som om hela tråden säger ja den 4e :) hur långt har ni kommit i planeringen? Stort eller litet bröllop? Har ni varit tillsammans länge? LovisaSimon: vi satte osa 1/8, jag vill ha gott om tid på mig för de sista delarna. Tack! Jag är nöjd med färgtemat även om det inte var riktigt vad jag tänkte från början.
Jag har redan skaffat min klänning, en axelbandslös med en följsam volangkjol! Köpte förra årets modell när de reades ut i slutet av förra året. Det är ett märke jag aldrig hört talas om; Weise, nåt tyskt om jag förstått saken rätt. Klänningen är dock alldeles för stor, minst två storlekar, så jag behöver både ta in och lägga upp den. Ska även fixa ett band i midjan och ändra urringningen från rak till hjärtformad. Ändringarna kostar runt 2500 kr, vilken var en mindre chock för mig, det är ju nästan vad klänningen kostade. Är dock glad att den är för stor eftersom jag hoppas på att bli gravid under sommaren ;) Så förhoppningsvis behövs det inte tas in så mkt ;)