Inlägg från: Trolla |Visa alla inlägg
  • Trolla

Bröllop oktober 2014

Tjejer, va 17 ska man ha för skor?? Jag pallar inte klackar och vi kommer förhoppningsvis ha vigseln utomhus, så allt för öppna skor är jag lite tveksam till... Är man helt fläng om man kan tänka sig lite glittriga tygskor eller lite festligare converse eller nåt...?

• Trolla

LovisaSimon: jättesnygga skor!! Kommer passa jättebra till din klänning tror jag. Jag lyckas inte ladda upp en bild på min klänning här i tråden men om ni vill får ni jättegärna gå in i mitt galleri och kika. Tror den ska ligga där :) Karlin: vad blev det för ställe ni ska vara på? Jessijessica: jag är helt för Kina-klänning! Var inne på det tills en affär här i närheten hade 60% rea på sina klänningar från förra året! då blev det en där ifrån. Men den behöver ändras och fixas för nästan lika mycket till, så Kina-klänning hade nog ändå blivit billigare i slutändan ändå ;)

• Trolla

Har du nån bild nya klänningen då? Tråkigt att Kina-klänningen inte passade. Vad tycker du om min? Gick den att se i galleriet?

• Trolla
    pysslingen skrev 2014-06-23 12:51:43 följande:

Trolla: Superfin! Vilken drömklänning :) Har du den hemma nu? Jag hade min hemma men fingrade så mycket på den att jag fick åka och lämna den hos mormor haha!

jessijessica skrev 2014-06-23 13:07:26 följande:

Ja, jättefin Trolla! Jag längtar jättemycket efter att bröllopsbutiken ska ringa och säga att min klänning har kommit...

Tack så mycket tjejer! Är jättenöjda med den, och framför allt glad att den är för stor för idag har jag tagit ett positivt graviditetstest! JAG ÄR GRAVID!! According to plan! Jag kan inte tro det är sant, gick på andra försöket. Med dottern försökte vi i två år innan det blev nåt...
  • Trolla
    pysslingen skrev 2014-06-24 20:09:19 följande:

Men åh, GRATTIS Trolla! Vad underbart! Och vad roligt att det gick fortare den här gången om det var en lång kamp förra gången. Mysigt med en bebiskula under den stora dagen :) 

Glytten skrev 2014-06-24 21:55:19 följande:

Grattis Trolla! Så underbart! Hoppas att du får må oförskämt bra och att allt går kanon!!????

Tack snälla ni. Känner mig lite chockad. Kommer vara runt v 18 på bröllopsdagen i så fall, känns bra, då är man inte jättestor men har ändå gått förbi de första kritiska veckorna. Hoppas bara den lever och stannar kvar i magen....
  • Trolla

Och där fick jag missfall. Hann vara glad i nästan en vecka. Suck. Ska gråta ett tag nu men sen ska jag försöka se fram emot bröllop igen.

• Trolla

Suck. Ja det känns tråkigt. Men det är väl så. Jag försöker tänka att man får dom ungar man ska ha, så denna var inte "vår". Kanske nästa är det. Jag hoppas det.

Jäklar, det börjar sjunka in att man ska gifta sig! Hur gör ni andra med efternamn? Byta till mannens, behålla sina egna, mannen byter till erat eller kanske nåt helt nytt? Eller dubbelefternamn?

• Trolla

Jag lär väl byta till mannens efternamn, mitt är ett tråkigt son-namn och hans är finare tycker jag. Men det känns jättekonstigt att säga mitt förnamn med hans efternamn, låter inte som jag. Men man vänjer sig väl.

Ja jag tänkte på hinderprövningen idag! Idag är det ju exakt 3 månader kvar, så nu kan man skicka in den

Jag såg i almanackan direkt när vi bestämde datum att det var kanelbullens dag! vi har skämtat om att vi ska ha en jättekanelbulle till bröllopstårta. Eller ge alla en liten goodiebag på hemvägen med kanelbullar. Den iden har jag inte helt övergett...

• Trolla

Haha!! Kollar skatteverket nåt mer än att man inte är gift redan?

Kul att höra hur ni andra tänker om namnet. Jag har ett vanligt tråkigt son-namn, men det passar mig då jag har ett jobb där det är en fördel om man inte är så lätt att hitta på tex eniro och alla andra söksajter. Dock gav vi vår dotter pappans efternamn då jag alltid tyckt att det är finare än mitt, och jag har nu kommit fram till (motvilligt!) att jag vill heta samma som hon. Ytterligare en sak som gjort mig tveksam på om jag ska byta är att mitt namn (i princip) bara kan stavas på ett sätt. Mannens namn har ett tyst H på slutet, och det vanligaste är att man stavar det efternamnet utan det där H-et. Oooooooorka säga "...med H på slutet" varje gång nån ska stava ens efternamn resten av livet. Ja det låter kanske löjligt men det stör mig sketmycket

• Trolla

Jag har förresten köpt skor idag! Vita ballerina med spets och liten rosett, från skopunkten Hade ju helst velat ha ett par lila eftersom färgtemat är vitt, lila och silver, men hittade helt enkelt inga jag gillade. Lyckas dock inte lägga upp en bild i tråden, men finns i galleriet om ni är nyfikna

• Trolla

Va kul med ringarna Pysslingen! Vi kör en specialare här; vi köpte förlovningsringar tillsammans, men vigselringen köper karln på egen hand. Jag kommer inte få se den förrän i vigseln

Vi har börjat småfixa här lite, jag har skrubbat 50 barnmatsburkar idag och knutit lila sidenband runt, och stoppat i lila värmeljus. Tjusigt och billigt! Och ett roligt sätt att inkludera resultatet av vår kärlek, vår lilla dotter som snart är 2 år

Har börjat fundera över vad jag vill ha för hårsmycke. Tiara är inte min grej, funderar på nån tygblomma men hittar bara jättestora. Vill ha något lite mer diskret. Ska ni ha något i håret? Jag behöver idéer!

• Trolla

Pysslingen: tack för tipset om glitter, ska jag absolut kolla in! Ang jacka har jag i dagarna fyndat en vit kappa med spetsdetaljer från Vila, är så nöjd! Köpte den begagnat för 100 spänn av en tjej som hade tänkt ha den på sitt bröllop, men som inte behövde den då det var över 25 grader ute

Vi har också börjat pyssla mer nu! Min karl är väldigt engagerad vilket är jätteskönt, han har satt ihop ett jättefint festprogram med bland annat kort info om alla gäster, bordsplaceringen, en berättelse om hur vi träffades och lite texter om kärlek och bröllop. Jag har fixat bordsdekorationer och kläder till dottern, och mitt upp i allt ihop är jag gravid igen! Det är såååå tidigt och med tanke hur det gick förra månaden är vi väldigt mkt mer försiktigt glada... Nästa helg är det sambons svensexa också (hemligt hemligt!) vilket kommer bli jättekul, hans vänner kommer vara lagom taskiga

• Trolla

Tack pysslingen! Känns underbart kommer ha passerat de första 12 kritiska veckorna veckan efter bröllopet, men jag tror ändå vi kommer säga nåt på bröllopet. Orkar inte riktigt med att ducka champagneskålandet hela kvällen.

Vi ligger också rätt bra till i planeringen, det enda som strular är att både min och m2bs arbetsgivare gjort fel med lönerna denna månaden (aldrig hänt förut, så typiskt!!) så vi har ännu inte fått lön! De har lovat att det ska lösa sig nästa vecka men det är nervös, annars står vi där och kommer inte kunna betala för hela kalaset.

Det kommer bli en hel del fix i sista stund på fredag skulle jag tro, sånt som är svårt att göra innan (hämta blommor, placera ut placeringskorten, packa väskan mm). Men det ska bli kul!

• Trolla

Vi hade vigseln utomhus i strålande sol och 18 grader varmt, inga fyllebråk och inga skandaler så vi är väldigt nöjda! Fotona som fotografen tog blev jättefina och vår lilla 2-åring var på gott humör hela kvällen. Hoppas även ni andra hade en underbar dag och grattis till alla nya "fru-titlar"

Svar på tråden Bröllop oktober 2014