Hjälp vi måste gifta oss!!
Jag och min sambo har för ett tag sedan fått reda på att vi väntar en liten bebis i Juni, vilket vi är överlyckliga för och så våra familjer! Men i och med detta så har det nu kommit fram att vi måste gifta oss. Och det är snarast möjligt! Detta borde jag kanske ha förstått då min sambo är av muslimsk bakgrund men han själv är inte troende. Så han var själv (enligt honom) inte beredd på detta heller. Men vi vill ju självklart göra det av respekt för familjen och de äldre. Jag har absolut inget emot det. Men det är bara att det måste ske nu på en gång innan magen syns och jag känner såhär... vart börjar man?!! Vi kommer vara runt 30-35 personer vilket endast är våra familjer och vi vill inte göra värsta festen, utan bara litet och intimt med god mat och tårta. Men vad brukar sådant ligga på i priskostnad? Allting har fallit in så dumt då vi nu åker iväg på 3 veckors semester till thailand och vi har sparat undan pengar hela sommaren till denna resan. Så det finns inte mycket pengar att röra sig med då vi behöver slänga ihop en bröllopsfest direkt när vi kommer hem sen. vad är det minsta man kan lägga ut, men endå få en trevlig fest för? Då tänker jag, hyra lokal, catering, tårta, musik (inte live, utan stereo anläggning kanske). Alkohol, blommor, dukar etc. Någon som har erfarenhet som kan ge mig något hum av vad man kan tänka sig få betala.Och vad som behövs! // Orolig!!