Gammalt VS Nytt
Hej alla glada blivande brudar och alla ni som tagit det stora klivet in i tvåsamheten!
Jag har ett problem som egentligen bara kan beskrivas som ett stort I-lands problem. Vi har råd att köpa en vigselring, men problematiken där är att jag har svårt att bestämma mig vad jag skulle vilja ha... Och sedan har min mamma kvar min mormors gamla vigselring, som är väldigt vacker... men rätt omodern och sliten. Jag har svårt att bestämma mig. Jag är väldigt förtjust i mormors gamla ring och den ser fantastisk ut tillsammans med min förlovningsring, men den är inte helt mig. Hittar heller inte någon annan ring (efter fem års letande) som är helt mig eller som jag blir det minsta förtjust i. Ska jag välja mormors ring som vigselring och förhoppningsvis växer förtjusningen, eller borde jag låta en smed göra en ring som jag kanske sedan inte heller är förtjust i fast den får de egenskaps kombinationer som jag tror att jag kommer gilla tillsammans. Känns konstigt att vänta med att gifta oss bara pga ring bryderier
Hur skulle ni resonera?