Inlägg från: carola78 |Visa alla inlägg
  • carola78

vi som gifter oss 2014 med låg budget..

Vi har börjat budgetera och tänkter sätta datum efter det, visionen är att vi ska gifta oss i år och helst sommar/senhöst.
    Min fästman anser att vi budgeterat tight men jag tycker vi ligger väldigt rimligt i planerna.
    Vi ska köra buffé och allt i köttväg får vi av mina föräldrar.
      Mat ekl kött (70kr/kuvert)   5 670 kr Musik 2 000 kr Klänning, ebay 600 kr Skor, tiara,armband osv 500 kr Ring/ar 4 000 kr Kläder barnen 2 000 kr Brudgums Kläder ? kr Hyra lokal 500 kr Bröllopstårta (70 bitar inkl hyra tårtställning) 1 650 kr Håruppsättning inkl smink     1 000 kr Bukett 1 000 kr Drickbart (överförs automatiskt från flik gästlista) 4 275 kr Inbjudningskort (överförs automatiskt från flik gästlista) 1 000 kr Inköpslista (överförs automatiskt från flik inköpslista) 1 621 kr Fotograf, Dana 500 kr Festprogram 12kr/st (räknat på 60st) 720 kr Välkomstdrink 15st mousserade flaskor á60kr 900 kr
    Summa:27 336kr

*inköpslista är dekorationer, tilltugg, gästbok odyl. 
    Budgeten är räknad på 75gäster + 10st barn (svårt att vet hur många barn det blir) men vi tänkte försöka skära ner på antal personer till 60-65st. Alkoholfritt är dock inte medräknat i budgeten ännu och vi kommer bara bjuda på dryck till maten, två öl alt två glas vin och en avec.
    När och kära hjälper till med transport, förberedelser, under mottagningen och efter bröllopet. Porslin ska vi få låna av en närliggande verksamhet, så även diskmöjligheterna efteråt

Är det en helt orimlig budget?? Vad har man glömt??

• carola78

9/8, har budgeterat på 84 vuxna (barn vet vi inte). Inkl bar som kommer att vara till självkostnadspris blir bröllopet ca 35 000kr.

billig lokal, lånat porslin, buffé där vi får nästan allt kött, släkt och vänner som hjälper till med servering, kinaklänning, ingen resa inräknad (två barn, så det får bli en familjeresa längre fram), egengjorda inbjudningskort och festprogram.

Vi har valt budget alternativet då vi samtidigt inte vill skuldsätta oss....

Svar på tråden vi som gifter oss 2014 med låg budget..