• daniiel

Möhippa med små barn

Mitt tips är också att kolla med pappan. Han kan ju ha lite bättre koll på hur mamman och den blivande bruden vill ha det. Hon kanske ser framemot att få en dag med barnledigt, eller så vill hon verkligen ha med bebisen.

Oavsett hur ni väljer att göra, så måste ju pappan vara väl införstådd med saken, så att han antingen är helt med på noterna att ta barnet en dag eller så att han kanske kan packa en väska i smyg med allt som barnet kan tänkas behöva under en dag.

Och nej, även jag har svårt att tro att en 6-månaders helammas fortfarande. Då äter dom väl både gröt och smakportioner? Delammas är ju inte otroligt, men många brukar ju kunna lösa det.

• daniiel
    Whirlie skrev 2013-11-15 15:27:05 följande:
    Just ja, eftersom många svarat i tråden som har egna barn. Hur länge tycker ni att det är lagom att ha möhippan om bebisen inte är med? Hur länke är det lämpligt att mamman är ifrån barnet? Jag vill såklart att min kompis ska få en bra upplevelse och ett mysigt minne. Men jag vill inte att hon ska känna sig stressad över att vara borta från barnet.
    Det är så otroligt olika från person till person. Vi hade barnvakt över natten och var ut med våra vänner första gången när vår dotter var ca 3 månader. Något som många andra fasas över, "hur kan ni?!", för det finns också dom som aldrig haft barnvakt öht när barnet är 1år. Och allt däremellan.

Jag tror också det beror på hur bekväm mamman är med vem som är barnvakt. Är det pappan, så kanske hon skulle känna sig okej med att vara borta hela dagen och kvällen, ifall det är praktiskt möjligt, medan om det är tex mormor, så kanske hon hellre bara är borta ett par timmar på aftonen/mot kvällen.

Svårt det där..
Svar på tråden Möhippa med små barn