• 2014maj

Möhippa med små barn

Whirlie skrev 2013-11-15 16:09:38 följande:
    Jag måste bara säga till dig Whirlie att du verkar vara en underbar kompis!! Vad ni än väljer att göra och hur dagen än blir så tycker jag att det är härligt att läsa hur du försöker göra de bästa för både bruden och bebisen.

Däremot så är de svårt att hjälpa dig, alla mammor och barn är ju olika. Jag helammade min dotter till hon var 6 mån, och nu när hon är 10 mån har jag fortfarande aldrig lämnat bort henne nån längre stund. Men på sin möhippa hade iaf jag velat koncentrera mig på mina vänner och vad de hade hittat på. Jag hade försökt hitta nån som kan passa barnet, nån som mamman känner sig trygg med, vet du om de har haft barnvakt nångång ännu?

Om nu inte sambon kan så hör efter med ex mormor/farmor eller liknande om de kan ställa upp. Bruden kan ju då få välja på möhippan om hon vill att barnet ska vara kvar med er men under uppsikt av nån annan  eller om det är okej att de lämnar.
    Har ni otur så har barnet en dålig dag och då är de ju skönt om nån kan förvinna iväg med barnvagnen ( även bara en kort stund) så att ni iaf kan äta i lugn och ro.
Svar på tråden Möhippa med små barn