Inlägg från: Mathildatiger |Visa alla inlägg
  • Mathildatiger

Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?

jools skrev 2013-12-03 10:51:11 följande:
    Ja, min sten är på en halv carat, måtten är 4.9X5.02 mm så ungefär en halv cm i omkrets.
    Min förlovningsring är en schalins passion halvallians. Den är 2.5 mm bred och guldsmeden kommer bygga ringen från en likadan skena.
    Enligt guldsmeden så syns stenen mer om den får lysa ensam men jag gillar sidostenar. Men jag tvekar mycket kan jag säga. Men jag måste bestämma mig till nästa vecka!
    Jag vet att jag vill ha en nätt fattning, jag tycker inte om Schalins fattning som jag tycker är för grov. Guldsmeden tycker att jag ska ha en nätt 4-klo, men jag har varit inne på 6-klo. Men där litar jag nog på honom!

Din sten är ju ännu större, så den kommer vara assnygg! Jag älskar diamanter på runt en halv cm, de är så vackra!
    Om du tar utan stenar och du ångrar dig går det kanske att fälla in i efterhand. Du kan ju fråga guldsmeden om vad det i så fall skulle kosta.

Hur gör ni som har en alliansring till en enstensring, är det glipa mellan ringarna eller går det att få fattningen så nätt på enstensringen att ringarna kan ligga platt mot varandra?
  • Mathildatiger
    ellysmom skrev 2013-12-16 10:22:34 följande:
    NU har jag beställt min ring så till den grad att pris är överenskommet och sten definitiv! Ska bara dit i veckan en gång till så att han får skriva in allt men vi var där i lördags och tog en sten som han hade hemma på .80ct. Superfin, River färg och excellent på allt. tjoho! Funderar på en lite speciell fattning jag hittat så beroende på vad han snaer om det så blir det att sätta den som på bilden här. Hoppas det blir fint! ru

Jag har precis beställt en nästan likadan ring från vår guldsmed. Men min kommer att vara i gult guld och med en sten på 0,5 karat.
    Gillar infattningen jättemycket.
    Har du fått din ring än? Vore jättekul att se hur den blev. 
Svar på tråden Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?