Felet med den första ringen var att några stenar var lösa, de tog tillbaka ringen och gjorde om den och den kom tillbaka felfri bara det att jag tyckte ringen var för tunn,så jag bad dem en gång till att göra om den med mer höjd,så de gjorde dem,sen tredje gången kom den tillbaka något annorlunda,men perfekt. Och detta kostade mig ingenting alls. De andra som köpt ringen här har nog inte haft några problem alls. Vanligen tappar man småstenar på alliansringar och så med tiden,men i detta fallet var det fel från början sas. Sen är jag sjukt kränsen också ;)
I channel set eller kanalfattning som man kallar det dårå, så är stenarna inte lika utsatta och jag tycker det är väldigt fint också sålänge det finns en liten antik touch på det hela. Ser sjukt bra ut till halos med milgrain också!
Om du vill ha en höjd högre än 1,7 så får du maila 77diamonds och säga det och det kommer kosta några hundralappar extra och man får isåfall betala antingen med banktransfer eller att ringa dit och ge dem ditt kortnummer (mastercard eller visa) så drar de pengarna direkt och ja, man kan lita på dem för jag har gjort det utan problem.
Okej så det är ingen vanlig halo (rund) då utan mer en sån där vanligare blommliknande eller vad farao man ska säga? Haha alltså jag tror jag vet vad du menar. men om du hittar någon liknande bild på vad du tänkt dig så är det lättare för mig att svara på om den ring du tänker på kommer passa till eller inte (förståss bara enligt mitt tycke då och du kanske tycker annorlunda).
Exakt så :) superpetig haha. Jag ska plocka hem en sten nu efter jul, ska bli intressant att se. Tänkte använda den till högerhanden, en modifierad brilliant (typ en remake av gammal europeisk slipning).Är också helt förjust i antikt stuk :)