zero skrev 2013-11-18 14:19:57 följande:
Vet dock inte om det är en helallians eller halvallians du letar efter. Helallianser är ju alltid dyrare ,tyvärr får man väl säga ;)
Men ofta får man det man betalar för.
Det man bör vara medveten om är att alla småstenar ofta är generöst graderade . Det beror helt på hur kräsen man är. Anledningen att jag rekommenderade 77diamonds är att det är extremt bekvämt att beställa därifrån och de har väldigt snygga alliansringar. Jag skulle tro att deras paragon är mest stryktålig. Den går att få med och utan milgrain på sidorna. Beror på om man vill ha en mer antik look eller inte.
Enda nackdelen med att beställa högre ring därifrån är att man undviker deras garantier (alltså inte tillverkningsfel då) men om man inte skulle gilla designen eller dylikt.
Jag är ute efter en halvallians, jag tyckte att "Mini Half Kindrea eternity ring in white gold" på 77diamonds du rekommenderade är nästan exakt en sådan jag kikat på hos Wilhelm Petterson. Jag gillar modeller med lite vintagestil/antikt och vill gärna ha en vigselring med "halo" modell, jag tror de två passar ihop bra. Men självklart vill jag inte betala för mycket.
Jag tror inte jag kommer ångra mig med modellen men viktigt är att det är garantier om det skulle vara något fel på ringen.
Nu har det dykt upp en hel del frågor :).
Har du själv köpt ringar därifrån?
Är det säkert och är det de diamanter som de säger på hemsidan?
Ingår det ett GIA certifikat? (Har läst lite om det på nätet)
Är det lång leveranstid?
Många frågor men det är verkligen en djungel därute med ringar. :)