• zero

Alliansringar, vad är ett rimligt pris? Hjälp!

Kolla www.77diamonds.com och behöver du någon specifik höjd så specialbeställ det. Beror på vad för höjd du är ute efter dock för behöver du en väldigt hög ring så kommer de ta några hundralappar extra för det.

• zero

Vet dock inte om det är en helallians eller halvallians du letar efter. Helallianser är ju alltid dyrare ,tyvärr får man väl säga ;)
    Men ofta får man det man betalar för.
    Det man bör vara medveten om är att alla småstenar ofta är generöst graderade . Det beror helt på hur kräsen man är. Anledningen att jag rekommenderade 77diamonds är att det är extremt bekvämt att beställa därifrån och de har väldigt snygga alliansringar. Jag skulle tro att deras paragon är mest stryktålig. Den går att få med och utan milgrain på sidorna. Beror på om man vill ha en mer antik look eller inte.
    Enda nackdelen med att beställa högre ring därifrån är att man undviker deras garantier (alltså inte tillverkningsfel då) men om man inte skulle gilla designen eller dylikt.

• zero

Jag har köpt en del därifrån. Jag har sett 3 olika varianter av Kindrea vid detta laget också ;)
    Jag har själv en modiferierad variant av kindrea (fler klor) eftersom jag hade fattningsproblem på första ringen. 77diamonds har service så det räcker och blir över.
    Hur hög vill du ha dinalliansring?
    I regel är channel set bättre som alliansringar för småstenar. Hade jag spolat tillbaka i tiden hade jag nog valt en paragon med milgrain istället för kindrea, men jag gillar min ring jättemycket och jag kommer med all säkerhet köpa en paragon också så småningom ;)
    Tyvärr har jag en så brutalt usel kamera så det blir ingen bra bild på mina ringar alls. Jag vet att fler här har köpt kindrea dock.
    Vad är det för halo du tänkt dig? typ Pavé eller något annat?

Jag vet inte om din fråga riktar sig till själva alliansringen eller om det är en generell fråga angående deras större diamanter?
    Småstenar kommer aldrig med cert, oavsett vem du köper ifrån (alltså 0,01:or och sådant) men ringarna kommer dock med papper på vad ringen är värd ,färg och innelutningar på stenarna osv och värdet stämmer också för jag har gjort två olika värderingar på samma ring i sverige och det stämde bra överens med deras egen. Dvs min helallians var värderad till ca 19000-20 000 svenska kronor och jag gav 11800 för min.

Köper du en större diamant därifrån (0.30 och upp så väljer man sten och cert på hemsidan ,MEN! Om du ska köpa annat än en rund brilliant osedd, så rekommenderar jag dem inte. Då finns det mycket bättre ställen att köpa ifrån (usa). För mindre smycken/alliansringar och dylikt tycker jag dem är jättebra att köpa ifrån. Jag är otroligt petig med vad jag köper, speciellt gällande diamanter och jag vill ha all möjlig info om stenen jag köper om det handlar om en större sten då. Småstenar i alliansringar är inte så himla viktigt för mig sålänge de inte är helt totalt döda innuti.

• zero

Felet med den första ringen var att några stenar var lösa, de tog tillbaka ringen och gjorde om den och den kom tillbaka felfri bara det att jag tyckte ringen var för tunn,så jag bad dem en gång till att göra om den med mer höjd,så de gjorde dem,sen tredje gången kom den tillbaka något annorlunda,men perfekt. Och detta kostade mig ingenting alls. De andra som köpt ringen här har nog inte haft några problem alls. Vanligen tappar man småstenar på alliansringar och så med tiden,men i detta fallet var det fel från början sas. Sen är jag sjukt kränsen också ;)
    I channel set eller kanalfattning som man kallar det dårå, så är stenarna inte lika utsatta och jag tycker det är väldigt fint också sålänge det finns en liten antik touch på det hela. Ser sjukt bra ut till halos med milgrain också!

Om du vill ha en höjd högre än 1,7 så får du maila 77diamonds och säga det och det kommer kosta några hundralappar extra och man får isåfall betala antingen med banktransfer eller att ringa dit och ge dem ditt kortnummer (mastercard eller visa)  så drar de pengarna direkt och ja, man kan lita på dem för jag har gjort det utan problem.

Okej så det är ingen vanlig halo (rund) då utan mer en sån där vanligare blommliknande eller vad farao man ska säga? Haha alltså jag tror jag vet vad du menar. men om du hittar någon liknande bild på vad du tänkt dig så är det lättare för mig att svara på om den ring du tänker på kommer passa till eller inte (förståss bara enligt mitt tycke då och du kanske tycker annorlunda).

Exakt så :) superpetig haha. Jag ska plocka hem en sten nu efter jul, ska bli intressant att se. Tänkte använda den till högerhanden, en modifierad brilliant (typ en remake av gammal europeisk slipning).Är också helt förjust i antikt stuk  :)

• zero

Blev lite fel i sista stycket.ibland är jag så otroligt disträ.Det är alltså en remake på en old european jag ska köpa,inget annat hehe.

• zero

Ser ingen bild om du försökte posta en?,har du en länk till en bild? annars byta webläsare och försök igen.

• zero

Det där ser ut som en klassisk pavé halo :) Pavé är väl lite extra känt för att droppa stenar men det är sjukt fint. Kindrea funkar men jag tror deras vogue ser bättre ut till.
    Paragon hade mer passat till denna typ av halo:

Lånade bilden från pricescope så jag hoppas jag inte blir strypt för det ;)

denna typ av sten hade jag tänkt mig:
    Man blir lite kär? hehe

• zero

Kan passa på att lämna en lite mer rättvis bild av paragon i rödguld. Så kan du ju fundera ut på vad du vill ha och har tänkt dig.
    Kolla även på 77diamonds på facebook. de har lite mer rättvisa bilder på ringarna där. 

Paragon med milgrain:

• zero

Jag har aldrig haft några strul med dem.men jag har kört all beställning via mail och när jag fått orderbrkäftelsen skickad till mig via mail - då har vi ringt.
    Vad bestämde du dig att lägga beställning på? 

• zero

Ah okej,men det löser sig. Du har ju sagt till när du vill ha ringen så har de sagt ja, så ska de hålla det också.
    Kan vara så att de har skitmycket att göra, jag vet inte,jag brukar alltid höra av mig till samma personer (David eller Jenny) och det brukar gå hur smidigt som helst. Men det är klart det är lättare när dem vet vem det är. för jag är en riktig "pain in the ass-kund" haha.
    Bra att du bestämt dig  nu iaf  och jag hoppas att du blir nöjd och allt det där :) 

• zero

Vad bra :) Kul att höra att du blev nöjd!

Svar på tråden Alliansringar, vad är ett rimligt pris? Hjälp!