• Lingtardo

Förstörd förlovningsring

Igår så klämde jag min vänstra hand i en tung ståldörr. Det va ett mirakel att mina fingrar överlevde, dock så överlevde inte mina två förlovningsringar :( Gick till Hallbergsguld igår för att fråga vad man skulle göra och de rekommenderade att man skulle smälta om dem för att de va så förstörda. Så min fästman kontaktade vårt försäkringsbolag idag och de sa att det va okej att smälta om den till en ny ring. Så vi gick till Hallbergsguld idag och sa till dem att vårt försäkringsbolag sa ja till att smälta om dem. Dock så är en utav ringarna en Schalins ring och den har ett mönster på sig som kan vara svårt för Hallbergsgulds Guldsmed att göra sa de. Så dem skulle ringa runt för att se vad som skulle bli lättast. Jag sa att jag ville ha en lite tjockare ring så att den inte "mosas" lika lätt nästa gång. Jag hoppas bara att allt löser sig till slut.

Såhär ser ringarna ut nu.

Någon mer som att råkat ut för att deras ring/ringar har blivit förstörda och man har blivit tvungen att fixa om den/dem?
  • Svar på tråden Förstörd förlovningsring
  • Lingtardo
    filibustern skrev 2013-11-21 17:32:09 följande:
    huvva! men hur fick du av dig dom?? 
    Massa vaselin och våld löste det.
  • Svartsocka

Jag kan inte fatta att du inte skadade fingrarna?! Otrolig tur i oturen! Hoppas du får en ny fin ring :)

• meandmylove

Oj! Jag fick en spricka rakt igenom min 1ct diamant.... försäkringbolaget gick in och jag fick en sprillans ny diamant insatt för samma värde. Betalade endast självrisken.

• Kala

Herregud! Tur att du inte bröt fingrarna! Och vad skönt att det verkar lösa sig med ringarna.

• Lingtardo
    Svartsocka skrev 2013-11-21 19:53:33 följande:
    Jag kan inte fatta att du inte skadade fingrarna?! Otrolig tur i oturen! Hoppas du får en ny fin ring :)
    Fingrarna är lite möra idag men jag är glad att jag inte förlorade alla mina fingrar och det bara blev ringarna som tog stryk. 
  • Lingtardo
    meandmylove skrev 2013-11-21 20:33:51 följande:
    Oj! Jag fick en spricka rakt igenom min 1ct diamant.... försäkringbolaget gick in och jag fick en sprillans ny diamant insatt för samma värde. Betalade endast självrisken.
    Ja det är mycket skönare att bara betala självriken istället för att köpa något helt nytt för en stor summa. Har en självrisk på 600. Hallbergs tog in mina ringar idag och skulle ringa till mitt försäkringsbolag också så jag kommer inte behöva göra något verkar det som. 
Svar på tråden Förstörd förlovningsring