Linköpingsbröllop 2015
Har suttit och kikat runt lite på trådarna och det finns en hel del om bröllop 2013. Nu börjar det gå mot sitt slut och i alla fall jag planerar just nu inför vårt bröllop 2015. Tråden "Vi som gifter oss 2015" är jätte härlig, men så skönt att kunna diskutera med Linköpingsbor och få tips och sådär.
Lite om oss och våra idéer.
Jag är just nu student och kan inte spara hur mycket pengar som helst så vi försöker planera bröllopen ganska billigt. Vi vill dock inte hämma oss alldeles för mycket då vi ändå vill ha "Te wedding of our dreams". Min sambo jobbar just nu i Mjölby och grejen med honom är att han har så sjukt stor familj! Han har 7 syskon (6 av dem har respektive), 7 syskonbarn och en hel del andra människor. Med hans familj blir det alltså 24 personer, sedan ska vi lägga till mor och farföräldrar samt min släkt och så lite vänner på det. Vi har räknat på att det minsta vi kan ha är 65 personer, kanske 60.
Idéen vi har är att vi ha liiite medeltidsinpirerat, inte så mycket med kanske lite små inslag. Vi vill bjuda på en god middag, öppen bar och massa små finesser under hela festen.
Jag är väldigt pysslig av mig och tar väldigt gärna emot tips på inlägg, bloggar eller vad som helst =)
Detta skulle jag gärna få tips om:
* Festlokal
* Billig florist
* Bra frisör
* Bra cateringställe
* Dekorationsmöjligheter
Hoppas det är fler som planerar bröllop 2015 =)