• Mickis85

Linköpingsbröllop 2015

Hej,

Jag är inte riktigt en Linköpingsbo men jag ska gifta mig i Motala som inte ligger alltför långt ifrån Linköping så jag hoppar på här om det är ok:)
    Budgetångest har jag också fått....Allt kostar , speciellt fotograf! Jisses vilka priser de tar! Samtidigt vill man ha någon som kan ta fina bilder när vi kommer lägga så mycket pengar på kläder,smink,håruppsättning osv. Vore ju tråkigt om vi inte kan få till lite fina bilder ifrån vår dag. Hur har ni andra gjort? 

Just nu håller jag på att kolla ringar. Vilken djungel! Har varit i kontakt med en guldsmed som tillverkar smycken men ringen som jag helst skulle vilja ha kommer kosta 17000 kr vilket är alldeles för mycket!:( Önskar så att pengar inte skulle vara ett problem:S

• Mickis85
    gloriousgirlgirl skrev 2015-05-03 21:53:35 följande:

Underkläder får du rätt hjälp med på Eva Korsetten - en urgullig tjej där som också ska gifta sig i sommar hjälpte mig kanon. Sen har jag handlat gördel online för jag hittade ingen i vanliga butiker.

Fotograf var en sån grej som vi tyckte var väldigt viktigt, så vi kollade runt i hela Sverige efter bra fotografer och fastnade för en kille i Västerås. Visst kostar det pengar, men jag vet att jag aldrig kommer ångra det beslutet. Foton och ring är viktiga för mig - det är det som består. Och klänningen :)

Får jag fråga hur mycket ni kommer betala för fotografen? Det är nog bara att skrapa ihop mer pengar. Hade inbillat mig att vi skulle klara en budget på 5000 kr när det gäller fotograf :S

Ringen får jag fundera på lite till:)
  • Mickis85

Jag har min systerson som gillar att fotografera så han kommer hjälpa till med det under vigseln och festen. Tyvärr blir sällan jag eller min fästman vidare snygga på bild så vi skulle nog behöva lite guidning i stil med "ner med hakan, sträck på ryggen osv". Haha eller så är det bara jag som inbillar mig att vi ser snyggare ut i verkligheten än på bild ????

• Mickis85
    gloriousgirlgirl skrev 2015-05-08 19:41:13 följande:

Vi betalar 19000kr för fotografen men då är han med oss HELA dagen, från förberedelser tills festen är slut. Vi får dessutom alla bilder som är något att ha, ca 500-700bilder räknar han med. Det är väldigt ovanligt att fotografer är så generösa. Men det är en kostnad som jag är nöjd med för jag vet att fotona kommer att bli fantastiska. Och jag vill se på bilderna och minnas hur vackert det var. Fotografer kostar, sen är det en JÄKLA skillnad på att fotas av en som på riktigt jobbar med det och har erfarenhet av bröllopsfoto än någon som "har en bra kamera och gillar att fota" så att säga.

Jo det är sant. Jag har hittat två alternativ nu. En tjej som kommer ifrån motala och jobbar som fotograf. Hon har ett erbjudande som kostar 8500 kr för 5 h. Då får jag med ett färdigt fotoalbum samt alla bilder på usb men endast i 300 px.

Men sedan var jag i kontakt med en kille som jobbat som fotograf tidigare men numera har det som jobb vid sidan av. Han tar 5900 för en halvdag. Jag får bilderna i 800 px. På så vis kan jag framkalla korten fast enbart i max 10*15 om jag ska få bra Bilder. sedan kan jag välja ut vissa bilder för 300 kr per st som han fixar till i 4000px.

Är det någon som kan något om detta? Jag känner mig mest förvirrad:S
Svar på tråden Linköpingsbröllop 2015